Indeks producentów gier komputerowych
DM BPS stworzył indeks branży producentów gier na GPW (dopiero go odkryłem). Brakuje takiego oficjalnego indeksu szczególnie, że te akcje wywoływały dużo emocji w minionym roku.
Oczekiwanie były bardzo duże (i jeszcze są), jednak brak sukcesów sprzedażowych w kilku przypadkach spowodował, że wiele spółek zaliczyło potężne korekty.
Bardzo dobrze zmianę sentymentu pokazuje właśnie indeks .GRYPL (link)
I kwartał 2017 był fenomenalny – wszystko rosło jak na drożdżach. Ciosem była nieudana premiera Snipera3.
W ciągu ostatniego roku najlepiej poradzili sobie CD Projekt, PlayWay i 11bit, a więc te większe podmioty z branży.
W ich wycenach jest obecnie przede wszystkim optymistyczny wariant przyszłości.
C/Z (CDR) = 48
C/Z (PLW) = 46
C/Z (11B) = 93
Tak wysokie wskaźniki mają spółki, od których oczekuje się bardzo dynamicznego wzrostu i poprawy wyników. W dłuższym terminie nie utrzymują się na tak wysokim poziomie – albo zyski faktycznie rosną albo następuje korekta.
Co u innych?
Część działa wg zasady – Mamy świetlaną przyszłość, dajcie więc pieniądze drodzy inwestorzy.
Ciekawostka
Ile warty jest producent gry Out Of Reach sprzedanej w 100 tys. egzemplarzach na Steam?
1 mln zł
Za 51% akcji Play Way zapłacił 510 tys. zł.
I to chyba strategia Play Way najbardziej mi się podoba – nie jest uzależniona od jednego tytułu, wydaje wiele gier, buduje kolejne zespoły deweloperskie za rozsądne pieniądze, ma sporo środków i realne przychody ze sprzedaży.
Ale ta wycena …
A może pokusiłbyś się o stworzenie indeksu:
"OBS Warsaw Blockchain Index"
Każda spółka która coś tam marudzi, że wchodzi w technologie blockchain, BTC, kryptowaluty wchodziłaby do indeksu.
🙂
Ja od paru lat już prowadzę sobie podobny indeks i każdemu to polecam, chociaż mój nie ogranicza się tylko do spółek bitocoinopodonch. Nazwałem go WIG Wałek.
Rynek kryptowalut czeka ogromne przetasowanie. Bitcoin jest już w odwrocie bo to stara technologia( wolne transakcje, wysokie prowizje, zerowa anonimowość) .. Inne Altcoiny które są na rynku przedstawiają znikomą wartość ( lub zerową ). Ten rynek ma potencjał ale bez regulacji na poziomach krajowych i dogadania się z bankami żaden z tych projektów się nie przebije. Proponuję wrócić do tego tematu po krachu 😉
Miałem dokładnie takie Atari 130XE jakie jest na powyższym zdjęciu 🙂 Był do niego firmowy magnetofon Atari ! Z tego magnetofonu 15 minut wgrywał się program. Ale można było na giełdzie kupić tzw. "turbo" które powodowało, że wgrywało się 3 minuty :)))
A do ZX Spectrum można było podłączyć byle jaki magnetofon i wgrywało się 3 minuty 🙂
Ja miałem ATARI 65XE
Jest bardzo ciekawe że nigdzie u ciebie nie ma w ogóle analiz czy wpisów o Indata, Qumak czy CubeITG
Na razie żadnej z tych spółek bym nie kupił.
OBS jak wygląda procedura odpowiedzi na wezwanie w DM BPS. Czy dokumenty przesyłają pocztą czy wymagają osobistego odbioru?
K.
A o jakie wezwanie chodzi?
Ogólnie pytam o zwyczaje panujące w tym biurze maklerskim. Piszesz, że korzystasz z jego usług. U mnie nie mają biura. Mam dostęp tylko poprzez internet.
K.
Najważniejszy jest internet. Sprawy, które trzeba załatwiać z Centralą to coś mało istotnego.
Nie byłem nigdy w Oddziale. Sprawy wezwań załatwia się telefonicznie.
BPS używa SIDOMY, której nie lubię – kwestia przyzwyczajenia.
Ale ma niskie prowizje i zwolnienie z opłaty za rozszerzony zakres notowań przy większych obrotach (tego nie ma DB).
Wydawanie wielu gier i utrzymywanie się z kilku przeciętnych (ale wciąż sprzedawanych) gier jest chyba lepsze niż wypuszczenie jednej gry, która pociągnie może przez rok, a później się znudzi i dochody będą topniały.
A jakby tak na rok kupić wszystkie te spółki z tego indeksu po tysiąc zł. to by był taki prywatny indeksik gier z pełną dywersyfikacją, chyba nie głupie…
Odradzam. Przy tych wycenach jak skończy się moda na gamedevy to wszystko poleci.