Prognozy dla rynku gier
Prognozy na 2019 rok
Newzoo opublikował 19 listopada prognozy dla rynku gier (link).
Globalny rynek gier w 2019 roku osiągnie przychód 148,8 mld USD, co oznacza wzrost o 7,2% r/r.
Największą częścią rynku są gry mobilne (46%) o wartości 68,2 mld USD. Ten segment rośnie najmocniej (+9,7%), w tym rynek gier na smartfony +11,4%.
Rynek gier konsolowych rośnie o 7,3% – co ciekawe Newzoo obniżył oczekiwania wzrostowe.
Rynek gier na PC wzrośnie zaledwie o 2,8%, w tym gry przeglądarkowe spadną o 15,4%, a gry pobierane na PC wzrosną o 5,2%.
Wyhamowanie w konsolach
Newzoo zwraca uwagę na mocny wyhamowanie przychodów z konsol. O ile 2018 rok to był mocny skok to w I połowie 2019 roku przychody z konsol raportowane przez spółki publiczne miały już niewielką dynamikę wzrostową. Zgodnie z prognozą dynamika ma spadać w 2 połowie 2019 roku i w 2020 roku aż do debiutu konsol nowej generacji.
Prognozy na kolejne lata
Newzoo prognozuje, że rynek gier mobilnych będzie rósł średnio +11,2% rocznie do 2022 roku zwiększając swój udział w całym rynku. Dynamicznemu wzrostowi sprzyjać będzie zwiększający się dostęp do internetu i smartfonów w mniej rozwiniętych krajach.
Cały rynek gier ma rosnąć średnio o 8,2% rocznie. Udział PC spadnie do 20% z 24%.
Rynki
Największymi rynkami są USA i Chiny – ponad 36 mld USD. Potem Japonia 19 mld USD, a kolejne państwa 6 mld USD i mniej.
Wnioski z tych prognoz
Rządzi rynek mobilny, który jest największy i najbardziej dynamicznie rośnie.
Sprzedaż gier na konsole może już tak dynamicznie nie rosnąć – dynamika wydatków maleje, a liczba gier rośnie – szczególnie na konsolę Nintendo Switch.
Duża liczba nowych gier na PC musi walczyć o wolno rosnący kawałek tortu.
Inne wpisy o rynku gier:
- Ten Square Games : https://gazetagieldowa.pl/spolki-gpw/ten-square-games-pobija-rekordy/
- Mobilki nie są takie proste : https://gazetagieldowa.pl/spolki-gpw/t-bull-vivid-boombit-mobilki-nie-sa-takie-proste/
- Boombit : https://gazetagieldowa.pl/spolki-gpw/boombit-nie-zwalnia-tempa/
- Creepy Jar : https://gazetagieldowa.pl/spolki-new-connect/creepy-jar-ze-slabym-wynikiem-w-3-kwartale/
- 11ibt : https://gazetagieldowa.pl/spolki-gpw/11bit-analiza-przekrojowa/
- Gra pod debiuty : https://gazetagieldowa.pl/spolki-new-connect/chernobylite-the-beast-inside-blair-witch-lyers-of-fear/
W kontekście Nintendo Switch zastanawiam się, kiedy na tej konsoli rynek osiągnie saturację – czy to właśnie nie następuje? Mamy na giełdzie kilka studiów, które portują gry na NS i co chwila bombardują informacjami o nowych tytułach. Gorzej natomiast z przychodami z tego źródła.
W kontekście przyszłości wato też wspomnieć o cloud gaming – przez ostatnie lata to był raczej taki buzzword i czasem wręcz temat żartów , ale Google Stadia może w tym temacie trochę namieszać. Największą przeszkodą są ograniczenia technologiczne tj. opóźnienia w przesyłaniu danych między graczem a serwerem, w przypadku gier wymagających szybkich reakcji to się na razie nie sprawdzi. Ale w niektórych typach gier może być ok. Wdrożenie 5G (główną zaletą 5G mają być właśnie mniejsze opóźnienia w transmisji) i kolejnych technologii też pomoże, choć to temat na długie lata.
Powoli rozwija się też branża VR, choć sterowanie nie jest idealne i dotychczas wypuszczane były prawie wyłącznie proste tytuły, które nie stanowią zagrożenia dla „core” gaming. Niedawno Valve (właściciel Steam) zapowiedział jednak głośny tytuł w IP Half Life, który będzie wyłącznie tytułem VR. Zapewne robią to też po to, aby wypromować własny zestaw do VR (który ma dobre recenzje i dobrze się sprzedaje), ale może to oznaczać początek większej ekspansji.
Za 10 lat rynek gier może wyglądać bardzo odmiennie niż dziś.
Newzoo też podaje przykład Google Stadia jako zagrożenie dla wpływów na console.