11bit – analiza przekrojowa

Analiza przygotowana przez Remigiusza Iwana:

11 bit studios zajmuje się tworzeniem swoich gier i wydawaniem gier innych studiów deweloperskich. I robi to dobrze, wręcz bardzo dobrze. Za każdą grę dostaje wysokie oceny od recenzentów i graczy.

Obecnie kluczowy wpływ na wyniki spółki mają dwie gry wykonane przez 11 bit studios we własnym zakresie oraz dwie gry wykonane przez zewnętrznych deweloperów, a wydane przez spółkę. Grami własnymi są This War of Mine (rok wydania 2014, łączna sprzedaż ponad 5 mln kopii,  łączne przychody blisko 100 mln zł) oraz wydany w kwietniu 2018 roku Frostpunk (sprzedaż na PC już ponad 1,5 mln kopii, a przychody ponad 70 mln zł, w Q4 2019 roku debiut na konsole). Grami wydanymi przez 11 bit są Moonlighter (premiera maj 2018 r., w grę zagrało już ponad 1 milion graczy) oraz wydana w Q3 2019 r. na PC i w Q4 2019 r. na konsole gra Children of Morta (trudno określić sprzedaż, oczekiwania podobne do Moonlightera).

Takie portfolio zapewni spółce przyzwoite wyniki w 2019 roku i być może nieco gorsze w roku 2020, w którym, według stanu na dziś, nie są planowane żadne nowe premiery gier. Ale jest i drugi, znacznie ważniejszy cel tych czterech gier.

11 bit historycznie produkowało swoje gry głównie na PC, teraz wszystkie z powyższych dostosowało lub od razu w produkcji przygotowało również na konsole. Wartość rynku gier na konsole jest większa niż wartość rynku gier na PC. Dzięki dobrej jakości grom (co ma potwierdzenie w recenzjach i ocenach graczy) oraz sprzedaży ich na konsole i PC-ty i wypuszczaniu kolejnych do nich dodatków, 11 bit studios wypracowuje sobie lojalną i dużą bazę graczy. Należy się spodziewać, że taki będzie również cel spółki na 2020 rok – dalsze poszerzanie bazy graczy ceniących produkty 11 bit studios.

Wszystko to jest robione w jednym celu. Gdy w 2021 (lub 2022) roku zadebiutuje największa gra spółki (dziś roboczo nazywana Projekt 8), znaczna część graczy grających wcześniej w gry 11 bit studios zakupi ją „w ciemno”, kierując się zaufaniem do marki. O wiele łatwiej będzie przekonać do zakupu gry już zadowolonych klientów niż szukać po omacku nowych.

This War of Mine było pierwszym kamieniem milowym w rozwoju spółki, pokazało, że potrafi ona robić dobre, nieszablonowe gry. Frostpunk potwierdził tą opinię i wprowadził 11 bit studios na wyższy poziom. A Projekt 8 jest grą, która ma spowodować, że spółka na stałe zagości w pierwszej lidze wśród producentów gier. I w oparciu o oczekiwania sprzedażowe tej gry budowane są wyceny i kształtują się notowania giełdowe spółki. Warto też pamiętać, że rynek gier dynamicznie rośnie z roku na rok.

Jest i druga strona medalu. Nacisk na jakość i dopracowanie gier mają swój skutek uboczny. Wymagania dotyczące jakości nierzadko powodują opóźnienia premier gier w stosunku do pierwotnych planów.

Zapraszam do zapoznania się z pełną treścią analizy na Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/analiza/78/Analiza-11-bit-studios/

 

Relacja ze spotkania z 11bit : https://gazetagieldowa.pl/spolki-gpw/spotkanie-z-11bit-relacja/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.