LiveChat – zysk spadł k/k

Wyniki 4k18 okazały się niższe od konsensusu rynkowego. Liczba klientów dalej rośnie, choć wolniej niż w poprzednich latach, kurs UDSPLN sprzyja, a jednak mocno wzrosły koszty i obniżyły się marże. Spółka zatrudnia już blisko 140 osób i pracuje nad rozwojem live chat i nowymi produktami. Zysk jest niższy niż w poprzednim kwartale.

Zacznijmy od porównania wyników z konsensusem rynkowym (link):

To na pewno nie będzie wspierać kursu na najbliższych sesjach.

Ostatnio w wolniejszym tempie przybywa klientów, a dane głównego konkurenta sugerują, że rynek chatów jest już nasycony.

Dlatego LiveChat zwiększył zatrudnienie (o 79 osób do blisko 140) i pracuje nad rozwojem funkcjonalności live chata oraz nowymi produktami.

Przychody wspierane wyższym kursem USDPLN wzrosły o 21,7% r/r, jednak koszty wytworzenia produktów o 32%, koszty sprzedaży o 51%, a koszty ogólnego zarządu aż o 65%.
Marże na każdym poziomie się obniżyły.

Zysk netto wyniósł 13,7 mln zł (+10,7%), jednak jest on niższy od osiągniętego w ostatnich kwartałach.

LiveChat to ciągle „maszynka do zarabiania pieniędzy”, ale spółka czuje, że musi pójść naprzód, żeby nie utracić tego co już osiągnęła. I oby jej się udało.

Warto pamiętać o ogłoszonym pół roku temu przeglądzie opcji strategicznych.

13 komentarzy do “LiveChat – zysk spadł k/k

  • 26 lutego, 2019 o 10:31 pm
    Permalink

    Jaki 4 kwartał? Przecież to są wyniki za 3, błąd w opisie raczej.

    • 27 lutego, 2019 o 8:00 am
      Permalink

      Unikam pisania o obrotowych kwartałach, bo to wprowadza zamieszanie. A kalendarzowy jest jasny.
      Jak najbardziej 4k18 znaczy 4 kwartał 2018 roku.
      Gdyby chodziło o rok obrotowy to napisałbym 3k 18/19.

  • 27 lutego, 2019 o 6:26 pm
    Permalink

    Jutro One More ogłasza datę premiery gry. Techland Wydawcą. Dopiero dzisiaj zauważyłem ta spółkę. Ciekawe sesje przed nimi.

    • 28 lutego, 2019 o 9:06 am
      Permalink

      Jak napisałem wcześniej. Dzień premiery jest często dobrym dniem na sprzedaż. Ludzie spekulacyjnie kupują akcje przed premierą i kurs idzie w górę.
      Kupuj plotki sprzedawaj fakty.

    • 28 lutego, 2019 o 9:35 am
      Permalink

      A zmienia coś w temacie, że to będzie dopiero podanie daty premiery, a nie sama premiera? Może jeszcze pocisną…

  • 1 marca, 2019 o 12:14 pm
    Permalink

    OBS jak zdrowie, czy z ręką wszystko OK.
    Pozdrawiam Atom

    • 1 marca, 2019 o 10:30 pm
      Permalink

      Po operacji. Płytki jakieś tytanowe włożyli i goi się.

    • 1 marca, 2019 o 11:15 pm
      Permalink

      To jak najszybciej wracaj do zdrowia, trzymam kciuki
      Pozdrawiam Atom

    • 1 marca, 2019 o 10:31 pm
      Permalink

      Oni obsługują klientów zagranicznych. Zagranica skupia się na WIG20.

  • 1 marca, 2019 o 10:51 pm
    Permalink

    Chciałbym zwrócić uwagę, że porównanie liczby klientów z Zendesk wyraźnie sugeruje, że Livechat ma przewagę konkurencyjną.

    • 2 marca, 2019 o 12:08 am
      Permalink

      ZenDesk skupia się na produkcie Zendesk Support
      Tu porównanie i ocena produktów:
      https://www.capterra.com/help-desk-software/#infographic

      Jak się doda klientów czata ZenDeska i LiveChat to widać trend na tym rynku.

      Livechat zatrudnił sporo informatyków bo musi teraz szybko zrobić to, nad czym pracuje ZenDesk od dawna. I oby się udało, ba na samym czacie długo nie pojadą.

Możliwość komentowania została wyłączona.