23 myśli na temat “Pytania do LiveChat

  • Październik 15, 2018 o 11:12 am
    Permalink

    Pytań mam kilka do LVC, najpierw finansnowe:
    a) cały czas rosną im koszty zarządu, które r/r rosną istotnie szybciej niż sprzedaż – dlaczego i kiedy to się skończy 🙂
    b) Spółka podaje " „Najistotniejszym składnikiem wartości niematerialnych są zakończone prace rozwojowe związane z kolejnymi wersjami produktów oferowanych przez Grupę.” a WNIP jest już prawie 9 mln zł. Jakby można spróbować się dowiedzieć co tam konkretnie jest – ba jak im nie wyjdzie to będzie co spisywać
    c) Podobne pytanie do Długoterminowych rozliczeń międzyokresowych kosztów, które dotyczą głownie niezakończonych prac rozwojowych.- tam jest 1,4 mln z.. też może jakieś przykłady co tam jest i ryzyko niepowodzenia.
    d) Oni wciąż dużą część kasy trzymają w USD – po co ? tego nie kumam? Spekulacja? Dlaczego nie wymieniają od razu na PLN, przecież (o ile dobrze kojarzę) zdecydowana część ich kosztów do PLN a nie USD. Jakby się chcieli zabezpieczać to raczej powinni forwardy albo opcje kupować niż próbować grac na walucie – bo ja to tak odbieram w tej chwili.
    e) . Spółka posiada należności podatkowe o wartości 6,7 mln zł – rozliczenia VAT, które mają być kompensowane z wpłatami na podatek dochodowy. Czy rozumiesz to – bo kwoty kwartał w kwartał są dość duże – nie ma ryzyka, ze jest to tak naprawdę należność, która po prostu nie będzie do ściągnięcia. W teorii powinni występować o zwrot VAT-u i go regularnie otrzymywać. Ale kwota ponad 6 mlnz zł sugeruje, że tak się nie dzieje. Oni mają tę spółkę amerykańska więc pytanie czy rozliczenia tutaj nie powodują puchnięcia bilansu. Nie rozumiem tego mechanizmu więc pytam 🙂

    to pytania wynikające z analizy sprawozdań. Najbardziej by i zależało na VAT i kosztach prac rozwojowych – te dwie rzeczy wydają mi się dość "podejrzane".

    Jeszcze wymyślę pytania biznesowe za chwilę 🙂

    Odpowiedz
  • Październik 15, 2018 o 11:44 am
    Permalink

    No dobra a teraz biznesowe pytania:
    a) Analizując wyniki per klient widzę, że rośnie sprzedaż na 1 abonenta – czy to jest niematerialne zachwianie i kwestia używania średnich, czy może jednak zaczynają pozyskiwać klientów, którzy trochę lepiej płacą – to byłoby ciekawe.
    b)Ostanie pozyski klientów na poziomie 150 netto miesięcznie powodują, że roczne pozyskanie spadło do 3.5 tys. Przy wskaźniku churn na poziomie 3% (tutaj kluczowe pytanie czy te 3% jest rocznie czy miesięcznie- ja rozumie, że miesięcznie a to znaczy miesiąc w miesiąc utrata 750 klientów) za chwilę (kilkanaście miesięcy) przy takiej dynamice netto pozysku będzie problem i dynamika zacznie być ujemna. Jak zamierzają przeciwdziałać temu zjawisku?
    c) Livechat pozyskiwał jeszcze w poprzednim roku kilkanaście procent swoich klientów poprzez przekierowania na swoją stronę z porównywarek (głównie Capterra i GetApp). Zostały one jednak przejęte przez firmę Gartner i nastąpiła zmiana sposobu funkcjonowania, co miało bardzo istotny wpływ na koszty promocji w tych porównywarkach. Jak sobie teraz z tym radzą i czy to jest główny powód słabego pozysku czy też po prostu dotarli do pewnego rodzaju sufitu i teraz już trudno pozyskiwać łatwo i przyjemnie klientów?
    d) Wejście nowych graczy-Facebook na ten rynek naprawdę nie spowodował problemów z pozyskaniem klientów lub odpływu starych – zbieżność czasowa istnieje – czy to tylko przypadek. Czy inny duży globalny gracz nie wejdzie również na ten rynek – jaką competitive advantage będzie miał LVC vs Facebook, Google, etc?
    e) pod koniec sierpnia LVC podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu potencjalnych opcji strategicznych – jak wygląda proces w chwili obecnej – może w kuluarach uda się coś wyciągnąć? 😉
    Tutaj najbardziej by mi zależało o zrozumieniu tego churnu – i ryzyka, że za chwilę dynamiki będą ujemne 🙂

    Odpowiedz
  • Październik 15, 2018 o 11:45 am
    Permalink

    Mam jedno pytanie do nich: czy mają jakiś pomysł jak zwiększyć sprzedaż ?
    Informowali, że zmniejszyła się ona ze względu na wyższe opłaty marketingowe/reklamowe od dostawców.
    Grzegorz

    Odpowiedz
  • Październik 15, 2018 o 12:36 pm
    Permalink

    3 proc. churn jest w skali rocznej, jakby byl m-c, to akcje LVC chodzilyby pewnie po 10 zl….

    Odpowiedz
  • Październik 15, 2018 o 1:06 pm
    Permalink

    No właśnie wolałbym to mieć od nich potwierdzone – zgoda, że 3% miesięcznie to dużo – ale ja się spotkałem zazwyczaj, że jak raportujesz pewne dane miesięcznie np. sprzedaż to i churn podajesz miesięcznie. W sumie to nie wiem co gorsze dla spółki – jakby churn był 3% miesięcznie to by musieli pozyskiwać 900 klientów brutto miesięcznie i traci 750 – i wtedy by można przełożyć siły aby zrozumieć dlaczego odchodzą. W tym drugim wypadku to znaczy, że obecnie pozyskują 220 a odchodzi im 60 – więc dość słabo przyrost – mega słaby. No chyba, że gdzie wyraźnie napisali, że rocznie to jest liczone – ale o ile pamiętam SF jak je czytałem to nie było to zaznaczone.

    Odpowiedz
  • Październik 15, 2018 o 1:06 pm
    Permalink

    Fajnie, że się wybierasz. Będą informację z pierwszej ręki. Dzięki za inicjatywę.
    Pytania:
    1. W jaki sposób planują zwiększyć pozyskiwanie klientów 1000 na miesiąc i kiedy może to nastąpić?
    2. Czy dywidenda w obecnej formie może być zagrożona w przyszłości?
    3. Jakie opcje strategiczne wchodzą w grę i czy rozważają emisję akcji?
    4. Jaką część przychodów stanowią dodatkowe usługi poza livechatem?

    Odpowiedz
  • Październik 15, 2018 o 1:07 pm
    Permalink

    Do analizy na portalu proponuję FERRO. Nieduża, lecz solidna spółka, z biznesnem który pozornie może trwać wiecznie. Dobry dywidendowiec po niemałych problemach podatkowych. Co myślicie?

    Odpowiedz
  • Październik 15, 2018 o 2:39 pm
    Permalink

    Ja prosze o analize spolki Protektor. Jutro mija termin odpowiedzi na sprzedaz akcji jednemu z wiekszosciowych akcjonariuszy za 5 zł/akcja. Czy cena, ktora proponuja jest zgodna z wartoscia firmy? Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • Październik 15, 2018 o 7:33 pm
    Permalink

    do analizy proszę o ciech
    atom

    Odpowiedz
  • Październik 15, 2018 o 9:03 pm
    Permalink

    Pozwolę sobie zaproponować:
    Ciech
    Asbis
    Atende

    Wiktor.

    Odpowiedz
  • Październik 16, 2018 o 6:10 am
    Permalink

    Moje propozycje do analizy to: 1. Esotiq 2. Masterpha 3. Tesgas Pozdrawiam Przemek.

    Odpowiedz
  • Październik 16, 2018 o 5:31 pm
    Permalink

    Propozycje spółek:
    ifirma (może Remigiusz się podejmie)
    Fasing

    Odpowiedz
  • Październik 16, 2018 o 9:56 pm
    Permalink

    Współczynnik churn jest współczynnikiem w skali miesięcznej. Moim zdaniem to dobra wiadomość.

    Automotive

    Odpowiedz
  • Październik 17, 2018 o 5:22 am
    Permalink

    Propozycje spółek:
    – Ifirma
    – Procad
    – Fasing
    – Komputronik

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.