EXAMOBILE – wzrost zysku o 1240%

IV kwartał 2018 okazał się znacznie lepszy od poprzednich kwartałów i moich oczekiwań. To kolejny kwartał pokazujący siłę aplikacji Sport&Travel.

IV kwartał wydawał się sezonowo najmniej korzystny – spadała aktywność Altimetera używanego do trekkingu, a dopiero w grudniu uaktywnił się Ski Tracker (narciarstwo). Stąd oczekiwałem słabszych wyników. 
Jednak ten kwartał okazał się dużym sukcesem. Pomogły wysokie stawki za reklamę płacone w okresie przedświątecznym.
Przychody ze sprzedaży wyniosły 257 tys. zł, co oznacza wzrost o 101% r/r. 
W raporcie można przeczytać:
„Zgodnie z przyjętymi założeniami, Spółka nadal dużą wagę przywiązuje do rozwoju aplikacji z kategorii
Sport & Travel. W całym 2018 roku EXAMOBILE S.A. prowadziła zaawansowane prace nad rozbudową
aplikacji należących do tego segmentu. Systematycznie rosnąca liczba aktywnych
i zadowolonych użytkowników korzystających z aplikacji zaliczanych do kategorii Sport & Travel
istotnie wpłynęła na wzrost przychodów i zysków EXAMOBILE S.A. w 2018 roku.”

Bardzo dobrze widać rozwój aplikacji Sport&Travel  na wykresie przychodów ze sprzedaży:



Spółka trzyma koszty pod kontrolą, co powoduje, że zysk rośnie jeszcze dynamiczniej.

W IV kw. 2018 roku wyniósł 161 tys. zł, co oznacza wzrost o 1240% !

W całym 2018 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 793 tys. zł (+86%), a zysk netto 447 tys. zł (+1140%).

Obecnie spółka wyceniana jest na 5,6 mln zł przy C/Z=12,5. Warto jednak pamiętać, że spółka posiada 10% skupionych akcji.

Sytuacja płynnościowa jest znakomita. Brak długu odsetkowego i zaledwie 41 tys. zł zobowiązań. A na rachunku 1,16 mln zł gotówki.

Z raportu kwartalnego:
„W kolejnych kwartałach Spółka konsekwentnie zamierza kontynuować rozwój aplikacji z segmentu
Sport & Travel. Według naszej oceny nadal posiadają one znaczny potencjał rozwojowy, zarówno w
obszarze pozyskiwania nowych użytkowników jak i nowych form monetyzacji.”

I kwartał jest kluczowy dla aplikacji Ski Tracker. Szczyt pobrań występuje w lutym, gdy w większości krajów europejskich są ferie zimowe.

Widać to po ilości komentarzy (dane o Google.Play z AppAnnie: link):

Co ciekawe uaktywnił się też zimą drugi z trackerów – Altimeter, który szczyt pobrań osiąga latem.

Pozycja Ski Trackera wśród aplikacji sportowych pokazuje, że dopiero w II połowie grudnia nastąpił wzrost zainteresowania aplikacją (poniżej przykładowo Niemcy, Francja, Rosja).

Można zatem oczekiwać dalszego progresu wyników w I kwartale.

Wcześniejsze wpisy o EXAMOBILE: link

PS. Przedstawione informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.
Informuję, że posiadam ponad 5% akcji EXAMOBILE.

8 komentarzy do “EXAMOBILE – wzrost zysku o 1240%

  • 11 lutego, 2019 o 6:17 pm
    Permalink

    Rok 2019 zapowiada się naprawdę grubo:) Jeszcze, żeby tylko marketing poprawić na fb czy gdziekolwiek albo np. dawać konto premium na jakiś czas za polecenie innym, itp.

  • 11 lutego, 2019 o 8:51 pm
    Permalink

    No właśnie, marketing kuleje. Przy takich fajnych aplikacjach, mogloby być już głośno o tej spółce
    Waterloo

    • 12 lutego, 2019 o 8:18 am
      Permalink

      Tu nie ma zbędnych kosztów.
      Ważniejszy jest rozwój i poprawianie wyników, a nie PR i sztuczne podbijanie kursu.
      Za PR się płaci.

  • 12 lutego, 2019 o 6:18 am
    Permalink

    Panowie, będzie dobrze – spółka wie co robi 🙂
    Na tą chwilę przy takiej wartości i dynamice rozwoju warto pilnować kosztów.

    p.s. Mam nadzieję, że chociaż spółka przy premierze aplikacji dla rowerzystów wyśle wszystkim użytkowników Ski Tracker i Altimeter wiadomość PUSH z informacją i przekierowaniem do Google Play i App Store :))
    dave

    • 12 lutego, 2019 o 8:20 am
      Permalink

      Nie ma co podkręcać oczekiwań. Altimeter i Ski Tracker zdobywali popularność stopniowo. To nie jest gamedev, że premiera jest najważniejsza.

    • 12 lutego, 2019 o 10:16 am
      Permalink

      Z tymi wiadomościami PUSH to ostrożnie, gdyż:
      "Apps and their ads must not display advertisements through system level notifications /PUSH/ on the user’s device …"
      źródło: https://play.google.com/intl/en-gb/about/index.html

      Google od paru lat dość bezwzględnie usuwa ze sklepu aplikacje za jakiekolwiek naruszanie regulaminu, ale oczywiście zawsze znajdą się deweloperzy którzy pomimo zakazu próbują stosować niedozwolone rozwiązania.

      Myślę że są lepsze i bardziej skuteczne metody promocji niż spamowanie wiadomościami PUSH.

    • 22 marca, 2019 o 8:41 pm
      Permalink

      Myślę, że w środku tego przedziału.

Możliwość komentowania została wyłączona.