VIVID GAMES po słabym półroczu
VIVID GAMES to producent gier mobilnych.
Jest to jeden z weteranów giełdowych obecny na giełdzie od 2012 roku i niestety mający lata świetności dawno za sobą.
Kapitalizacja spółki na giełdzie:
Spółka stworzyła wielki hit – Real Boxing (seria gier pobrana 100 mln razy), jednak potężne wydatki na produkcję gier w latach 2015-2019 spowodowały, że zabrakło środków na wykup obligacji w 2020 roku o wartości 10,5 mln zł.
W listopadzie 2020 r. sąd zatwierdził układ w przyspieszonym postępowaniu układowym, w ramach którego spółka zobowiązała się do spłaty wierzytelności wynikających z niewykupionych obligacji w 12 kwartalnych ratach wraz z odsetkami.
Spółka spłaciła przed terminem już 5 rat przypadających na 2021 r. Termin kolejnej raty to 21 marca 2022 r.
Portfolio
Z serii Real Boxing obecnie kluczowa jest gra Real Boxing 2, która najlepiej się monetyzuje z całego portfolio. Wciąż duży przychód generuje pierwsza część Real Boxing oraz gra, która miała premierę w 2020 r. – Knights Fight 2.
W czerwcu 2021 r. premierę miała gra Eroblast.
Spółka ma też gry na konsoli Nintendo Switch.
Zgodnie z umową zawartą z Qubic Games, jeszcze w 2021 do użytkowników konsoli Nintendo Switch trafić powinny gry Real Boxing 2, Calm Colors i Gear for Heroes. Na przełom IV kwartału 2021 i I kwartału 2022 zaplanowano natomiast Mayhem Combat.
Wyniki
Po dobrym 2020 roku, w którym pandemia koronawirusa wsparła używanie gier mobilnych wyniki 1 półrocza 2021 r. były już słabe.
Przychody w 1 półroczu 2021 wyniosły 10,8 mln zł (-34%). W samym 2 kwartale 2021 r. było to 5,0 mln zł (-50%).
Pomimo ograniczenia wydatków na User Aquisition spółka poniosła stratę netto -1,8 mln zł (w 1H20 był zysk +1,9 mln zł).
Nie był to udany okres.
Przyszłość
Zgodnie z raportami miesięcznymi przychody w 3 kwartale zaczęły w końcu rosnąć. Zapewne to zasługa nowej gry Eroblast.
Spółka wyszła też na niewielki zysk netto w ostatnich miesiącach.
Jak już napisałem powyżej na Nintendo Switch mają zostać wydane gry VIVID w tym Real Boxing 2.
Kolejną grą na komórki ma być gra karciana Mobble Cards.
A głównym wyzwaniem, będzie zacząć generować gotówkę, żeby bez problemu spłacić obligacje oraz posiadać środki na rozwój (spółka na koniec czerwca miała 3 mln zł gotówki i dostępny kredyt na 4 mln zł).
Przepływy pieniężne w ostatnich kwartałach nie zachwycały.
Analiza spółki VIVID GAMES na Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/analiza/325/VIVID-GAMES—Q2-2021
Wątek spółki na Forum Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/forum/viewtopic.php?p=34700#p34700