Pytań mam kilka do LVC, najpierw finansnowe: a) cały czas rosną im koszty zarządu, które r/r rosną istotnie szybciej niż sprzedaż – dlaczego i kiedy to się skończy 🙂 b) Spółka podaje " „Najistotniejszym składnikiem wartości niematerialnych są zakończone prace rozwojowe związane z kolejnymi wersjami produktów oferowanych przez Grupę.” a WNIP jest już prawie 9 mln zł. Jakby można spróbować się dowiedzieć co tam konkretnie jest – ba jak im nie wyjdzie to będzie co spisywać c) Podobne pytanie do Długoterminowych rozliczeń międzyokresowych kosztów, które dotyczą głownie niezakończonych prac rozwojowych.- tam jest 1,4 mln z.. też może jakieś przykłady co tam jest i ryzyko niepowodzenia. d) Oni wciąż dużą część kasy trzymają w USD – po co ? tego nie kumam? Spekulacja? Dlaczego nie wymieniają od razu na PLN, przecież (o ile dobrze kojarzę) zdecydowana część ich kosztów do PLN a nie USD. Jakby się chcieli zabezpieczać to raczej powinni forwardy albo opcje kupować niż próbować grac na walucie – bo ja to tak odbieram w tej chwili. e) . Spółka posiada należności podatkowe o wartości 6,7 mln zł – rozliczenia VAT, które mają być kompensowane z wpłatami na podatek dochodowy. Czy rozumiesz to – bo kwoty kwartał w kwartał są dość duże – nie ma ryzyka, ze jest to tak naprawdę należność, która po prostu nie będzie do ściągnięcia. W teorii powinni występować o zwrot VAT-u i go regularnie otrzymywać. Ale kwota ponad 6 mlnz zł sugeruje, że tak się nie dzieje. Oni mają tę spółkę amerykańska więc pytanie czy rozliczenia tutaj nie powodują puchnięcia bilansu. Nie rozumiem tego mechanizmu więc pytam 🙂
to pytania wynikające z analizy sprawozdań. Najbardziej by i zależało na VAT i kosztach prac rozwojowych – te dwie rzeczy wydają mi się dość "podejrzane".
No dobra a teraz biznesowe pytania: a) Analizując wyniki per klient widzę, że rośnie sprzedaż na 1 abonenta – czy to jest niematerialne zachwianie i kwestia używania średnich, czy może jednak zaczynają pozyskiwać klientów, którzy trochę lepiej płacą – to byłoby ciekawe. b)Ostanie pozyski klientów na poziomie 150 netto miesięcznie powodują, że roczne pozyskanie spadło do 3.5 tys. Przy wskaźniku churn na poziomie 3% (tutaj kluczowe pytanie czy te 3% jest rocznie czy miesięcznie- ja rozumie, że miesięcznie a to znaczy miesiąc w miesiąc utrata 750 klientów) za chwilę (kilkanaście miesięcy) przy takiej dynamice netto pozysku będzie problem i dynamika zacznie być ujemna. Jak zamierzają przeciwdziałać temu zjawisku? c) Livechat pozyskiwał jeszcze w poprzednim roku kilkanaście procent swoich klientów poprzez przekierowania na swoją stronę z porównywarek (głównie Capterra i GetApp). Zostały one jednak przejęte przez firmę Gartner i nastąpiła zmiana sposobu funkcjonowania, co miało bardzo istotny wpływ na koszty promocji w tych porównywarkach. Jak sobie teraz z tym radzą i czy to jest główny powód słabego pozysku czy też po prostu dotarli do pewnego rodzaju sufitu i teraz już trudno pozyskiwać łatwo i przyjemnie klientów? d) Wejście nowych graczy-Facebook na ten rynek naprawdę nie spowodował problemów z pozyskaniem klientów lub odpływu starych – zbieżność czasowa istnieje – czy to tylko przypadek. Czy inny duży globalny gracz nie wejdzie również na ten rynek – jaką competitive advantage będzie miał LVC vs Facebook, Google, etc? e) pod koniec sierpnia LVC podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu potencjalnych opcji strategicznych – jak wygląda proces w chwili obecnej – może w kuluarach uda się coś wyciągnąć? 😉 Tutaj najbardziej by mi zależało o zrozumieniu tego churnu – i ryzyka, że za chwilę dynamiki będą ujemne 🙂
Mam jedno pytanie do nich: czy mają jakiś pomysł jak zwiększyć sprzedaż ? Informowali, że zmniejszyła się ona ze względu na wyższe opłaty marketingowe/reklamowe od dostawców. Grzegorz
No właśnie wolałbym to mieć od nich potwierdzone – zgoda, że 3% miesięcznie to dużo – ale ja się spotkałem zazwyczaj, że jak raportujesz pewne dane miesięcznie np. sprzedaż to i churn podajesz miesięcznie. W sumie to nie wiem co gorsze dla spółki – jakby churn był 3% miesięcznie to by musieli pozyskiwać 900 klientów brutto miesięcznie i traci 750 – i wtedy by można przełożyć siły aby zrozumieć dlaczego odchodzą. W tym drugim wypadku to znaczy, że obecnie pozyskują 220 a odchodzi im 60 – więc dość słabo przyrost – mega słaby. No chyba, że gdzie wyraźnie napisali, że rocznie to jest liczone – ale o ile pamiętam SF jak je czytałem to nie było to zaznaczone.
Fajnie, że się wybierasz. Będą informację z pierwszej ręki. Dzięki za inicjatywę. Pytania: 1. W jaki sposób planują zwiększyć pozyskiwanie klientów 1000 na miesiąc i kiedy może to nastąpić? 2. Czy dywidenda w obecnej formie może być zagrożona w przyszłości? 3. Jakie opcje strategiczne wchodzą w grę i czy rozważają emisję akcji? 4. Jaką część przychodów stanowią dodatkowe usługi poza livechatem?
Do analizy na portalu proponuję FERRO. Nieduża, lecz solidna spółka, z biznesnem który pozornie może trwać wiecznie. Dobry dywidendowiec po niemałych problemach podatkowych. Co myślicie?
Ja prosze o analize spolki Protektor. Jutro mija termin odpowiedzi na sprzedaz akcji jednemu z wiekszosciowych akcjonariuszy za 5 zł/akcja. Czy cena, ktora proponuja jest zgodna z wartoscia firmy? Pozdrawiam
A jak macie propozycje na kolejne spółki do analizy w ramach Portalu Analiz, to też je tutaj możecie dopisywać 🙂
LUG
pbkm
Pytań mam kilka do LVC, najpierw finansnowe:
a) cały czas rosną im koszty zarządu, które r/r rosną istotnie szybciej niż sprzedaż – dlaczego i kiedy to się skończy 🙂
b) Spółka podaje " „Najistotniejszym składnikiem wartości niematerialnych są zakończone prace rozwojowe związane z kolejnymi wersjami produktów oferowanych przez Grupę.” a WNIP jest już prawie 9 mln zł. Jakby można spróbować się dowiedzieć co tam konkretnie jest – ba jak im nie wyjdzie to będzie co spisywać
c) Podobne pytanie do Długoterminowych rozliczeń międzyokresowych kosztów, które dotyczą głownie niezakończonych prac rozwojowych.- tam jest 1,4 mln z.. też może jakieś przykłady co tam jest i ryzyko niepowodzenia.
d) Oni wciąż dużą część kasy trzymają w USD – po co ? tego nie kumam? Spekulacja? Dlaczego nie wymieniają od razu na PLN, przecież (o ile dobrze kojarzę) zdecydowana część ich kosztów do PLN a nie USD. Jakby się chcieli zabezpieczać to raczej powinni forwardy albo opcje kupować niż próbować grac na walucie – bo ja to tak odbieram w tej chwili.
e) . Spółka posiada należności podatkowe o wartości 6,7 mln zł – rozliczenia VAT, które mają być kompensowane z wpłatami na podatek dochodowy. Czy rozumiesz to – bo kwoty kwartał w kwartał są dość duże – nie ma ryzyka, ze jest to tak naprawdę należność, która po prostu nie będzie do ściągnięcia. W teorii powinni występować o zwrot VAT-u i go regularnie otrzymywać. Ale kwota ponad 6 mlnz zł sugeruje, że tak się nie dzieje. Oni mają tę spółkę amerykańska więc pytanie czy rozliczenia tutaj nie powodują puchnięcia bilansu. Nie rozumiem tego mechanizmu więc pytam 🙂
to pytania wynikające z analizy sprawozdań. Najbardziej by i zależało na VAT i kosztach prac rozwojowych – te dwie rzeczy wydają mi się dość "podejrzane".
Jeszcze wymyślę pytania biznesowe za chwilę 🙂
No dobra a teraz biznesowe pytania:
a) Analizując wyniki per klient widzę, że rośnie sprzedaż na 1 abonenta – czy to jest niematerialne zachwianie i kwestia używania średnich, czy może jednak zaczynają pozyskiwać klientów, którzy trochę lepiej płacą – to byłoby ciekawe.
b)Ostanie pozyski klientów na poziomie 150 netto miesięcznie powodują, że roczne pozyskanie spadło do 3.5 tys. Przy wskaźniku churn na poziomie 3% (tutaj kluczowe pytanie czy te 3% jest rocznie czy miesięcznie- ja rozumie, że miesięcznie a to znaczy miesiąc w miesiąc utrata 750 klientów) za chwilę (kilkanaście miesięcy) przy takiej dynamice netto pozysku będzie problem i dynamika zacznie być ujemna. Jak zamierzają przeciwdziałać temu zjawisku?
c) Livechat pozyskiwał jeszcze w poprzednim roku kilkanaście procent swoich klientów poprzez przekierowania na swoją stronę z porównywarek (głównie Capterra i GetApp). Zostały one jednak przejęte przez firmę Gartner i nastąpiła zmiana sposobu funkcjonowania, co miało bardzo istotny wpływ na koszty promocji w tych porównywarkach. Jak sobie teraz z tym radzą i czy to jest główny powód słabego pozysku czy też po prostu dotarli do pewnego rodzaju sufitu i teraz już trudno pozyskiwać łatwo i przyjemnie klientów?
d) Wejście nowych graczy-Facebook na ten rynek naprawdę nie spowodował problemów z pozyskaniem klientów lub odpływu starych – zbieżność czasowa istnieje – czy to tylko przypadek. Czy inny duży globalny gracz nie wejdzie również na ten rynek – jaką competitive advantage będzie miał LVC vs Facebook, Google, etc?
e) pod koniec sierpnia LVC podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu potencjalnych opcji strategicznych – jak wygląda proces w chwili obecnej – może w kuluarach uda się coś wyciągnąć? 😉
Tutaj najbardziej by mi zależało o zrozumieniu tego churnu – i ryzyka, że za chwilę dynamiki będą ujemne 🙂
Wiem, ze trudno będzie o wszystkim pogadać, ale może trochę uda się Tobie dowiedzieć 🙂
Mam jedno pytanie do nich: czy mają jakiś pomysł jak zwiększyć sprzedaż ?
Informowali, że zmniejszyła się ona ze względu na wyższe opłaty marketingowe/reklamowe od dostawców.
Grzegorz
3 proc. churn jest w skali rocznej, jakby byl m-c, to akcje LVC chodzilyby pewnie po 10 zl….
No właśnie wolałbym to mieć od nich potwierdzone – zgoda, że 3% miesięcznie to dużo – ale ja się spotkałem zazwyczaj, że jak raportujesz pewne dane miesięcznie np. sprzedaż to i churn podajesz miesięcznie. W sumie to nie wiem co gorsze dla spółki – jakby churn był 3% miesięcznie to by musieli pozyskiwać 900 klientów brutto miesięcznie i traci 750 – i wtedy by można przełożyć siły aby zrozumieć dlaczego odchodzą. W tym drugim wypadku to znaczy, że obecnie pozyskują 220 a odchodzi im 60 – więc dość słabo przyrost – mega słaby. No chyba, że gdzie wyraźnie napisali, że rocznie to jest liczone – ale o ile pamiętam SF jak je czytałem to nie było to zaznaczone.
Fajnie, że się wybierasz. Będą informację z pierwszej ręki. Dzięki za inicjatywę.
Pytania:
1. W jaki sposób planują zwiększyć pozyskiwanie klientów 1000 na miesiąc i kiedy może to nastąpić?
2. Czy dywidenda w obecnej formie może być zagrożona w przyszłości?
3. Jakie opcje strategiczne wchodzą w grę i czy rozważają emisję akcji?
4. Jaką część przychodów stanowią dodatkowe usługi poza livechatem?
Do analizy na portalu proponuję FERRO. Nieduża, lecz solidna spółka, z biznesnem który pozornie może trwać wiecznie. Dobry dywidendowiec po niemałych problemach podatkowych. Co myślicie?
Ja prosze o analize spolki Protektor. Jutro mija termin odpowiedzi na sprzedaz akcji jednemu z wiekszosciowych akcjonariuszy za 5 zł/akcja. Czy cena, ktora proponuja jest zgodna z wartoscia firmy? Pozdrawiam
do analizy proszę o ciech
atom
Pozwolę sobie zaproponować:
Ciech
Asbis
Atende
Wiktor.
Moje propozycje do analizy to: 1. Esotiq 2. Masterpha 3. Tesgas Pozdrawiam Przemek.
Moje propozycje:
1. Odlewnie,
2. Ropczyce,
3. Ifirma.
Ropczyce,Eurotel.
Moje propozycje:
NewConnect
– ABS Investment
– One More Level
– Sevenet
GPW
– Krakchemia
– Setanta
Propozycje spółek:
ifirma (może Remigiusz się podejmie)
Fasing
Współczynnik churn jest współczynnikiem w skali miesięcznej. Moim zdaniem to dobra wiadomość.
Automotive
Propozycje spółek:
– Ifirma
– Procad
– Fasing
– Komputronik
Ja proponuję:
– Makolab
– Eurotel
– Ergis
moja propozycja to R22