PRO-LOG – akcyzowa logistyka
PRO-LOG specjalizuje się logistycznej obsłudze produktów akcyzowych – przede wszystkim alkoholi. Świadczy usługi magazynowania, agencji celnej, transportowe, konfekcjonowania oraz pakowania towarów. W 2015 roku udział segmentu 'white-spirit' (alkohole) stanowił 70% przychodów spółki. Kluczowym klientem spółki od 2002 roku jest Brown-Forman Polska, do którego należą marki Jack Daniel’s czy Finlandia. Jest to niewątpliwa wartość, a jednak zarazem ryzyko uzależnienia od jednego klienta.
Dlatego spółka stara się dywersyfikować działalność. Pod koniec 2015 roku poinformowała o zawarciu umowy z Edelmann Polska (link), w ramach której m.in. PRO-LOG będzie konfekcjonował kosmetyki.
A w tym roku zawarta została umowa z ONICO na obsługę dystrybucji olei CASTROL (link).
Analiza wyników spółki jest utrudniona ze względu na przesunięcie roku obrotowego. 30 czerwca skończył się 18-miesięczny rok obrotowy, a kolejne okresy księgowe będą trwały od 1 lipca do 30 czerwca.
W raporcie za VI kwartał (link), czyli II kwartał 2016 roku PRO-LOG pokazał całkiem dobre wyniki. W ostatnim kwartale uzyskał 4,94 mln zł przychodów i zysk netto 541 tys. zł.
Najwyższe przychody i zyski spółka osiąga w IV kwartale roku, co wynika z sezonowości w branży spirytusowej, którą obsługuje.
W ostatnich 4 kwartałach (czyli analogicznie do nowego okresu obrachunkowego) przychody wyniosły 18,5 mln zł (+14% r/r), a zysk netto 1,93 mln zł (+40% r/r).
Obecna kapitalizacja to 11,7 mln zł, co daje niskie C/Z=6,0.
Kapitały własne to zaledwie 3,6 mln zł. Wynika to z tego, ze spółka nie posiada własnych magazynów, tylko wynajmuje je w Millennium Logistic Park w Pruszkowie. Tym samym aktywa trwałe to głównie wyposażenie magazynów i program IT B2B.
W poprzednich latach spółka płaciła sowite dywidendy, jednak obecnie zapowiada, że dywidendy nie będzie, bo planowane jest powiększenie bazy magazynowej o 5000 m2 tj. o 30% w stosunku do posiadanej powierzchni. Pozwoli to na dalszy rozwój i wzrost przychodów.