Hurtimex – odzież dziecięca KFG

Na początku roku wielkim sentymentem darzone było CDRL (odzież dziecięca Cocodrilo), bo liczono, że program 500+ wpłynie na skokowy wzrost sprzedaży. Nie do końca się to spełniło – jak widać, rodziny miały raczej inne potrzeby. 
Na NewConnect też jest spółka, która specjalizuje się w sprzedaży odzieży dziecięcej – Hurtimex, ale jej sytuacja finansowa w ostatnich latach była ciężka. Audytor w raporcie rocznym zwraca uwagę na potencjalne problemy z regulowaniem zobowiązań, co może wiązać się z utratą zdolności kontynuowania działalności oraz na to, że skumulowane straty zjadły kapitał własny. Sytuacja jak widać nie jest ciekawa, ale czasem może to być moment głębokiej i perspektywicznej restrukturyzacji. Na razie trudno już ogłosić sukces.
                                         naciśnij czytaj więcej, aby wyświetlić cały wpis

Główną marką Hurtimexu było ‘tup tup’ – kiedyś odzież dla dzieci.
Ale to przeszłość. Spółka zaprzestała produkcji i sprzedaży tej marki. Obecnie pozostaje dystrybutorem niemieckiej firmy KFG (Kids Fashion Group), z którą jest powiązana kapitałowo (KFG posiada 37% akcji). Jej marki to KANZ, Doll, Lemmi, Pampolina.
Niestety nie widać jakiejś dynamiki sprzedaży. Po 3 kwartałach sprzedaż towarów wyniosła 5,2 mln zł vs. 5,8 mln zł rok wcześniej. Może to wynikać z podniesienia marży, która wzrosła z 23% do 34%. Spółka tłumaczy, że więcej towaru sprzedaje się wg pierwszej ceny i nie było takiej skali rabatów i przecen jak rok wcześniej.
Dużym problemem moim zdaniem jest słaba sieć sprzedaży. Są to głównie sklepiki w mniejszych miastach, a nawet jeżeli są to większe miasta to raczej słabsze lokalizacje. W maju 2016 r. zawarto umowy franczyzowe ze sklepami w Warszawie (CH Szembeka) i Łodzi (CH Sukcesja). To powinien być kierunek rozwoju – uzupełnienie sieci dystrybucji o największe miasta.
Istotnie za to wzrosła sprzedaż usług – obsługa logistyczna grupy KFG. Po 3 kwartałach przychody wyniosły 2,64 mln zł +102% r/r. Spółka realizuje na świadczeniu usług marżę 40%. I ten segment pomógł poprawić wyniki.

 
Łącznie przychody po 3 kwartałach wyniosły 7,8 mln zł (+11% r/r), natomiast zysk brutto na sprzedaży 2,8 mln zł (+24% r/r).
Udało się również obniżyć koszty sprzedaży i ogólnego zarządu odpowiednio o 9% i 7%. W efekcie spółka uzyskała zysk netto 203 tys. zł vs. strata -539 tys. zł rok wcześniej.
Spółka podkreśla, że poprawia się jej sytuacja płynnościowa dzięki większej sprawności w zarządzaniu zapasami nierotującymi (zapasy spadły z 2 mln zł do 0,6 mln zł) oraz zmniejszeniem należności w ciągu roku o ok. 1 mln zł. Zobowiązania w ciągu roku obniżyły się ponad 2 mln zł.
Ale … przepływy z działalności operacyjnej w 2016 roku są ujemne -180 tys. zł, a wskaźnik płynności w ciągu roku spadł z 1,06 do 0,74. To zdecydowanie poniżej bezpiecznego poziomu.
Spółka od tego kwartału zaczęła wykazywać należności od jednostek powiązanych 2,8 mln zł (zapewne od KFG).
I to jest na dziś najważniejsza informacja – Hurtimex jest obecnie w znacznym stopniu uzależniony od KFG – obsługuje ich logistycznie oraz dystrybuuje ich odzież. KFG może zapewne narzucić taką, a nie inną marżę i to, czy Hurtimex będzie de facto dalej istniał. 
Spółka od dawna zapowiada budowę magazynu logistycznego w posiadanej nieruchomości w Łodzi przy ul. 28 Pułku Strzelców Kaniewskich, ale pierwotny termin zakończenia prac budowlanych (październik 2015 r.) dawno minął i prawdopodobnie spółka po prostu ma problem z zapewnieniem finansowania tego projektu.
Można również znaleźć informację, że KFG myśli o przeniesieniu części produkcji do Europy Środkowo-Wschodniej, czym mógłby zająć się Hurtimex.
Podsumowanie
Hurtimex zaprzestał produkcji i sprzedaży własnych marek i skupił się na dystrybucji odzieży niemieckiej firmy KFG. Prowadzi również obsługę logistyczną KFG i ten segment istotnie się zwiększył.  Zmiana profili spowodowała jednak znaczne uzależnienie od KFG, który posiada 37% akcji spółki.
Po trudnych latach odnotowany zysk po 3 kwartałach jest dużym sukcesem, ale jeszcze jest trochę wyzwań do realizacji, aby można było patrzeć spokojnie na przyszłość spółki.

Jedna myśl na temat “Hurtimex – odzież dziecięca KFG

  • Listopad 21, 2016 o 11:06 am
    Permalink

    Nawiązując do "świetnych" wyników prima moda. Wyszło dlaczego akurat teraz wycenili znak towarowy. Idą z emisją obligacji, kasa jest potrzebna na ratę za macana?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.