ENTER AIR korzysta na problemach Small Planet

ENTER AIR to polski przewoźnik lotniczy specjalizujący się w lotach czarterowych. Posiada 18 Boeingów 737-800. A ostatnio dołączył do floty nowy Boeing 737-8 MAX. Za chwilę kolejny. Spółka miała bardzo udane lato 2018 roku, a 2019 rok zapowiada się jeszcze lepiej dzięki upadkowi konkurenta – Small Planet.

Szersza analiza ENTER AIR opublikowana została na Portalu Analiz dla abonentów 5 grudnia.

Jeśli na rynku jest 3 konkurentów, którzy łącznie mają 85% rynku, a jeden z nich upada to wiadomo, że skorzystają dwaj pozostali.
I to się właśnie dzieje w przypadku ENTER AIR.

źródło: Business Insider 

Small Planet (litewska grupa) potknęła się noga w Niemczech i na zasadzie efektu domina uderzyła też w Polsce (link) w spółkę obciążoną trudnymi samolotami.

Korzysta na tym Enter Air.

Spółka ma 3 głównych klientów – TUI, Itaka i Rainbow.
TUI właśnie zawarł aneks do umowy na sezon 2019/2020 zwiększając wartość przewozów z $86,7m do $129,9m czyli aż o 50%!
Itaka, której umowa na 2018/2019 była podwyższana z $51 do $67,6 dopiero ma zawrzeć umowę na kolejny sezon.
Natomiast Rainbow zawarł umowę na $45,1 wobec $46,3 w obecnym sezonie.

Kluczowy dla spółki jest III kw. czyli szczyt letnich urlopów.
W tym roku pobity został rekord – przychody w III kw. wyniosły 573 mln zł (+40%), a zysk netto wyniósł 63,2 mln zł (+72%).

Patrząc po umowie z TUI można oczekiwać kolejnego rekordu w 2019 roku.

Wywiad z dyrektorem generalnym: link

Szersza analiza ENTER AIR opublikowana została na Forum w Portalu Analiz dla abonentów 5 grudnia 2018.

A już jutro na Portalu relacja z udziału na WZA PGS SOFTWARE.

4 komentarze do “ENTER AIR korzysta na problemach Small Planet

  • 17 grudnia, 2018 o 7:54 pm
    Permalink

    Kto zna genezę Small Planet, wie czym de facto była ta firma, ten wie, że oficjalny powód "upadku" nie jest prawdziwy. I zapamiętajcie: kwestia czasu, aż linia odrodzi się pod nową nazwą. Plotki krążą, że będzie to już na wiosnę 😉

    • 17 grudnia, 2018 o 9:26 pm
      Permalink

      Nie znam genezy. Możesz coś więcej napisać?

    • 17 grudnia, 2018 o 10:06 pm
      Permalink

      To firma de facto rosyjska, jedna wielka pralnia pieniędzy.

  • 18 grudnia, 2018 o 9:23 am
    Permalink

    No cóż lepszy zawsze wygrywa. Enter nie miał żadnych problemów a drugie linie coraz coś miały i straciły na zaufaniu pasażerów. Enter ciągle się też rozwija a to nowe trasy wprowadza, nowe samoloty kupuje i to wszytko na sukces się składa

Możliwość komentowania została wyłączona.