AC AUTOGAZ
AC S.A (GPW: ACG, ACAUTOGAZ) działa na rynku już od 30 lat. Produkuje we własnym zakładzie w Białymstoku i sprzedaje w Polsce i w 50 krajach na świecie pod marką STAG instalacje gazowe do samochodów. W Polsce grupa jest liderem rynku, z udziałem ponad 50%,
AC S.A (GPW: ACG, ACAUTOGAZ) działa na rynku już od 30 lat. Produkuje we własnym zakładzie w Białymstoku i sprzedaje w Polsce i w 50 krajach na świecie pod marką STAG instalacje gazowe do samochodów. W Polsce grupa jest liderem rynku, z udziałem ponad 50%, firma jest również istotnym graczem w skali światowej. AC szacuje, że obecnie 4 mln aut jeździ z zainstalowanymi jej instalacjami STAG wobec ponad 27 mln aut na gaz zarejestrowanych na świecie.
Biznes samochodowych instalacji gazowych stanowi 80% przychodów AC S.A. i jest kluczowym dla jej wyników. Dodatkowo spółka produkuje dla niemieckiego odbiorcy wiązki elektryczne do haków holowniczych, a także (dla wielu odbiorców) wiązki elektryczne do samochodów elektrycznych. Wreszcie spółka jest dystrybutorem wybranych części samochodowych.
AC S.A. jest notowana na GPW w Warszawie od 2011 roku (ACG). W tym czasie praktycznie co roku poprawia przychody ze sprzedaży, zachowując wysoką rentowność prowadzonej działalności.
Jednocześnie spółka generuje wysokie przepływy gotówki z działalności operacyjnej. AC dzieli się z akcjonariuszami wysoką dywidendą, jej stopa z reguły oscyluje w rejonach 6% rocznie.
Kapitalizacja spółki systematycznie rośnie. Grupa posiada doskonałą sytuację bilansową, praktycznie brak zadłużenia finansowego netto.
Dobry produkt, mocna pozycja konkurencyjna, wysoka rentowność działalności, generowanie gotówki i dzielenie się nią z akcjonariuszami to duże atuty spółki. Po drugiej stronie mamy raczej wysoką wycenę (patrząc na dzisiejsze warunki rynkowe), czy ryzyko, że wraz z rozwojem alternatywnych form napędu (samochody elektryczne) rynek samochodowych instalacji gazowych straci rację bytu.
Zapraszam do zapoznania się z pełną analizą spółki, a także do dyskusji o niej na forum Portalu Analiz.
Jedna z najlepszych spółek na naszej bananówce. Dywidendowa, w permanentym trendzie wzrostowym. Oby takich więcej:)
A co Białegostoku-sliczne laski tam widziałem:) A gościnność tych ludzi także fenomenalna:)
Nieuk.
Spółka doskonała, byłem naprawdę zdziwiony, że mamy takie perełki, które skutecznie działają na rynku międzynarodowym, w sumie chyba bez większego rozgłosu.
Już drugi rok mam zamiar wybrać się z rowerem i namiotem na Green Velo na wschód, mam nadzieję, że tego lata się uda sprawdzić gościnność tych ludzi 🙂
Remi, sam od dłuższego czasu się zbieram do tego. Może ekipa portalu analiz?
W sumie to jechałem w Suwałki. Naprawdę przepiękne rejony. Mała przesiadka w Białymstoku:) Ale spółka ACG genialna. Nawet wyceną bym się za bardzo nie przejmował. Trend to trend…
Paweł, jak z tą ręką? Lepiej coś? Ja się w tamtym roku tak wyjebalem na nartach, że jakaś masakra:) "Lekkko" zboczylem ze stoku. Zachciało mi się przygody…Dobrze, że nie wylądowałem na jakimś drzewie. Przez kilkanaście minut nie wiedziałem jak się nazywam. Już myślałem, że na TOPR będą dzwonić. Ugrzazlem w takim śniegu, że masakra. Dobrze, że nikt na pały nie zadzwonił, bo miałem chyba jeszcze z promil we krwi. No dzień wcześniej byłem na "lekko" zakrapianej biesiadzie:) Ale ktoś mi podał grzanca i już mnie nic nie bolało.
Taki ze mnie narciarz jak inwestor:)
Nieuk.
Siedzę w szpitali i kwitnę. Czekam, aż mnie będą kroić.
Przestań z tym krojeniem. Chyba tak zle nie będzie…Ale pocieszeniem może być lepsza opieka medyczna. Naprawdę idzie to w lepszą stronę. Nawet z kroplowka na "wieszaku" pozwolili mi na fajkę wychodzić:)
Dużo zdrówka życzę, bo ono jest najważniejsze.
Pozdrawiam serdecznie i 3mam kciuki.
Nieuk.
Ciekawa analiza. Dodam tylko od siebie że mimo ostatnich spadków na wig80 spółka jakoś nie zaliczyła dużej korekty.
Z tymi hybrydami też może być różnie bo niech ropa mocno spadnie to trochę w czasie odsunie przesiadkę do elektryków.
Pewnym zagrożeniem mogą być nowoczesne silniki benzynowe do których już trudniej i znacznie drożej założyć instalacje gazową(bezpośredni wtrysk paliwa). Plusem może być, że ludzie powoli odchodzą od diesla i jeśli ktoś chce oszczędzać wybiera benzynę i gaz. Bardzo dobry jakościowo produkt STAG. Dominik C.
Dzięki za komentarz. W międzyczasie p. prezes odpisała na moje pytania (wrzuciłem na forum Portalu Analiz i uaktualniłem analizę) i między innymi: mają ambicję rosnąć dwucyfrowo rok do roku, w Indiach ich instalacje są montowane do produkowanych nowych fabrycznie samochodów Hyundai, właśnie doszedł kolejny model i współpraca harmonijnie się rozwija. Też fajnie wygląda wątek akcjonariatu: Wśród naszych akcjonariuszy w związku z realizacją Programu Motywacyjnego opartego na akcjach jest grupa ponad 40 menedżerów Spółki, w tym Zarząd.
Pozdrawiam
Z dieslem to jeszcze może być ciekawie . Nasi z Jagiellonki razem z chińskim inwestorem zbudowali nowy katalizator redukujący tlenki azotu i sadzę do zera . Oparty jest on na platynie , a jak widać pallad już wyjechał w sufit . Może więc wkrótce będzie czas na platynę .
Piter
One More Level dało w końcu oczekiwane info – https://newconnect.pl/komunikat?geru_id=150208&title=Ustalenie+przez+Wydawc%C4%99+terminu+og%C5%82oszenia+daty+premiery+gry+God%27s+Trigger
Data premiery to często dobry moment na sprzedaż.
Tylko, że w kolejce mają już drugą grę FPP. God's Trigger to dla nich szansa na zbudowanie wiarygodności i pozycji w branży.
Spółka jest bardzo dobra itd. jest tylko jeden minus. Coraz mniej jest nowych samochodów które będą nadawać się do gazyfikacji. Efekt TSI w VW, ecoboosta w fordzie, THP w PSA itd. Downsizing pokazuje, że w nowych samochodach poza japończykami, dusterami i tipo nie będzie czego gazować. Do tego wchodzą elektryki więc przyszłość dla spółki wraz ze starzeniem się tych nowych benzyniaków robi się nieciekawa. Np ostatni ford smax, mondeo 2.0 możliwy do zagazowania powstał w 2011 roku! baza samochodów do gazyfikacji będzie się więc kurczyć.
Bardzo trafne spostrzeżenie.
Doskonałe spostrzeżenia. Spółka świetna, świetny produkt, tylko czy to nie jest trochę taki Kodak.
Odpowiedź ze spółki (od p. Prezes):
Krótko mogę powiedzieć że silniki DPI wspomniane przez Pana są „gazowane” od 4-5 lat z powodzeniem, stworzyliśmy produkty wspierające nowe technologie silników spalinowych, wszystkie Fordy do 2018 roku bez problemu konwertujemy na gaz. Pracujemy jeszcze nad rozwiązaniem do najnowszych silników Forda.
Pełną odpowiedź umieszczam na forum Portalu Analiz (zapraszam tam wszystkich, którzy jeszcze nie mają abonamentu, prędzej czy później i tak się tam spotkamy 🙂 )
Ok, sprawdziłem mniej więcej jak to się ma. Instalacja jest droższa a do tego samochód na chłodzenie wtryskiwaczy i tak zużywa 2l na 100km. Na pewno znacznie wydłuża się okres zwrotu z inwestycji przez klienta indywidualnego a co za tym idzie popyt musi być mniejszy. Być może inne kraje jak Indie, gdzie downsizing przyjdzie za kilka lat dadzą spółce spore zyski.