Wywiad z Drago Entertainment

Wywiad z Drago Entertainment przeprowadzony przez Comparic.pl  : LINK

/skrót wywiadu – pełny wywiad w powyższym linku/

Co zmieniło się w spółce od debiutu?

– Z jednej strony zmieniło się wiele, a z drugiej niewiele. Cały czas robimy gry komputerowe, ale staliśmy się spółką publiczną, zmieniła się forma komunikacji z rynkiem.

Czy spodziewaliście się, ze gra Gas Station Simulator okaże się tak wielkim sukcesem?

– Oczekiwaliśmy, że się dobrze sprzeda – po wypuszczeniu dema, przyrostach wishlisty i po prologu Nikt z nas nie myślał jednak, że gra będzie aż tak wielkim sukcesem. Większy nacisk musimy teraz kłaść na Gas Station Simulator, szybciej go rozwijać niż pierwotnie planowaliśmy.

Jak obecnie sprzedaje się tytuł?

– GSS bardzo ładnie się zachowuje. Większość egzemplarzy sprzedajemy w Europie Zachodniej i USA. Statystyki bardzo nas zadawalają. Duży wpływ miało zainteresowanie youtuberów, streamerów.

Ja wyglądają oceny gry?

– Stały poziom ok.83% pozytywnych recenzji. Staramy się odpowiadać na komentarze i reagować na nie. Powoli rośnie średnia ocena do góry z każdym updatem. W tym tygodniu będzie następny update, potem następny duży + darmowy nowy kontent do gry. Jesteśmy zadowoleni z ocen.

Czy planujecie płatne dodatki?

– Tak. Zdecydowanie będziemy iść w tym kierunku. Sukces zmienił nam plany jak będziemy rozwijać projekt. Będziemy udostępniali dodatki płatne i bezpłatne. Chcemy też budować uniwersum wokół projektu, tak aby rozszerzać projekt.

Czy i kiedy planujecie wersje na konsole?

– W przyszłym roku wersja na konsole.

Czy obecnie skupiacie się nad usprawnianiem GSS czy pracujecie równolegle nad innymi tytułami?

– Sukces GSS wymaga większych nakładów na ten projekt. Planowaliśmy przejście deweloperów do Winter Survival i Food Truck. Nadal je robimy, ale w mniejszym zakresie niż planowaliśmy po debiucie GSS. Pracuje więcej osób przy GSS, żeby szybciej wprowadzać poprawki. Zatem prace nad innymi projektami idą wolniej niż planowaliśmy. Ale Winter Survival jest na samym końcu. Food Truck będzie niedługo demo.

Plany dotyczące przyszłości po sukcesie GSS?

– Otworzyły się nowe możliwości. Nie chcemy aby nasze studio stało się studiem z wielokrotnie większą liczbą osób. Zawsze staraliśmy się trzymać ok. 30+ osób. Na pewno nie rozwiniemy się do dużych rozmiarów, ale może dojść kilka osób. Chcemy rozszerzyć Food Truck.

Jak wygląda współpraca z MOVIE GAMES?

– Współpraca od 2018 r. przebiega bardzo dobrze. Przy premierze otrzymaliśmy wsparcie marketingowe, wsparcie działu Q&A. Decyzja, którą wtedy podjęliśmy to był dobry kierunek.

Czy w najbliższym czasie można spodziewać się kolejnych komunikatów?

– Nie chcemy wyprzedzać faktów. Kiedy będziemy komunikować taką informację to pojawi się raport w ESPI. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży.

Jak oceniacie 2021 r.? Czy perspektywy na 2022 r. są pozytywne dla branży gier?

– Nie czuję się ekspertem branży. Obserwując 2020 r. z pewnością widzieliśmy olbrzymie zainteresowanie grami. Początek 2021 r. był słaby. Spółkom było ciężej, inwestorzy byli dużo ostrożniejsi. Czytaliśmy, że premiera GSS to nowy powiew optymizmu w branży. Trzymam kciuki za wszystkie nadchodzące premiery naszych znajomych z pozostałych spółek. Wierzymy, że nasza branża na nowo się odrodzi. My będziemy działali, żeby nasze gry odniosły sukces, ale sukces GSS nie oznacza sukcesu kolejnych gier, choć my będziemy robili wszystko, żeby tak się stało. Winter Survival Simulator ma lepsze statsy niż miał w analogicznym czasie GSS – ilość pobranych dema, poziom whishlisty.

 

Już po wywiadzie pojawiły się 2 komunikaty w ESPI:

  • do dnia 11 października w ilości powyżej 250.000 (dwustu pięćdziesięciu tysięcy) sztuk.
  • Podjęcie przez Radę Nadzorczą Emitenta uchwały w sprawie ubiegania się przez Spółkę o dopuszczenie i wprowadzenie do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW wszystkich akcji Spółki

Wątek Drago Entertainment na Forum Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=174&p=34473#p34473