Moonlit – Deadlist Catch i co dalej?
Spółka gamingowa, w której PLAYWAY ma 24% akcji.
14.11.2019 wypuściła w wersji Early Access swoja sztandarową grę Deadliest Catch: The Game – łowienie krabów.
Gra na licencji popularnego programu Discovery wydawała się pewniakiem do sukcesu komercyjnego. Wydawcą jest Ultimate Games, a wcześniej przeprowadzona została udana kampania na Kickstarterze.
Do tej pory na Steam jednak zaledwie 361 recenzji (ocena pozytywna 68%) wskazuje na niewielką sprzedaż. Wg SteamSpy wciąż poniżej 20000 sztuk.
Spółka realizowała w 2019 r. też prace programistyczne na rzecz innych deweloperów (m.in. przy Thief Simulator), co zwiększyło jej przychody.
Przychody w 4 kwartale 2019 r. (kwartał debiutu kluczowej gry w Early Access) wyniosły 166 tys. zł i zdecydowanie nie pokryły kosztów działalności.
Strata ze sprzedaży w 4 kwartale – 200 tys. zł, a strata netto 177 tys. zł.
W cały 2019 roku przychody wyniosły 367 tys. zł, a strata netto aż – 1018 tys. zł
Koszty działalności w 4 kwartale 2019 wynosiły 366 tys. zł. Spółka zakończyła projekt Angular Light, więc chyba nie dostanie już dotacji, jaką miała co kwartał – pytanie, czy spadną koszty.
Przychody w 1 kwartale będą raczej niewielkie, a zatem spółka może wydać dużą część posiadanej gotówki i spływu z należności.
A później …?
Deadliest Catch: The Game – pełna wersja ma być wydana 14 kwietnia – po wynikach wersji Early Acces trudno oczekiwać dużego sukcesu
Model Builder – nowy projekt – symulator modelarstwa jest na wczesnym etapie produkcji. Planowana data premiery – koniec 2020 roku. Gra (jak wiele w grupie Playway – know-how Playwaya) trafiła na TOP Whishlisty na Steam.
Dog Trainer – zapowiedź gry na I połowę 2022 r. (nie ma się co przywiązywać do tytułu, bo to za 2 lata, a wcześniej długo zapowiadany Baikonur nie wyszedł z fazy koncepcyjnej i obecnie spółka zastanawia się czy projekt kontynuować).
W raporcie za 3 kwartał można przeczytać: ” Obecnie wydatki na produkcję niezakończonych gier odnoszone są w koszty i wynik okresu, natomiast w następnym roku obrachunkowym (od 1 stycznia 2020 r.), do momentu rozpoczęcia sprzedaży koszty będą kapitalizowane na zapasach bez wpływu na wynik okresu„. W 2020 roku można zatem spodziewać się, że pomimo wydatków będą w RZiS niewielkie koszty, a rosnąć będą zapasy lub rmk.
Pod koniec lutego 2020 r. przegłosowana została nowa emisja.
Uchwała miała jednak wady prawne, ale zwołane NWZA zmieniające uchwały zostało odwołane ze względu na koronowirusa.
Subiektywne podsumowanie
Jeden z typowych małych gamedevów – pozyskał pieniądze od inwestorów (1,74 mln zł netto w 2018 roku), które już prawie całe wydał; sztandarowa gra Deadlist Catch rozczarowała w wersji Early Access; spółka publikuje więc plany nowej gry, która wg niej ma duży potencjał i chce pozyskać nowe pieniądze do inwestorów.
Przedstawione informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.