Ten Square Games – czas żniw i siania
Ten Square Games to największy producent gier mobilnych w Polsce.
analiza przekrojowa sprzed roku pozwala dowiedzieć się więcej o spółce : https://portalanaliz.pl/analiza/40/Analiza-TEN-SQUARE-GAMES-SA
Wyniki 2019 roku były świetne. Główna zasługa to gra Fishing Clash, która odpowiada za 86% przychodów ze sprzedaży.
Uzależnienie od tej gry rośnie, ale również co kwartał spółka udowadnia, że jest w stanie coraz więcej przychodów generować z tej gry.
W drugiej linii są 2 gry – Let’s Fish (generuje wysokie przychody już od 8 lat) i Wild Hunt, której sprzedaż dynamicznie rośnie.
Na zapleczu są 4 gry, które są w fazie soft-launch lub pre soft-launch. Na razie próba soft-launchu z Mini golfem była nieudana, co niestety potwierdza, że stworzenie dochodowej gry z potencjałem do wzrostu na rynku gier mobilnych jest trudne nawet dysponując tak dużym potencjałem osobowym i finansowym, jaki ma Ten Square Games.
Przychody w 2019 r. wyniosły 241 m (+109%), a zysk netto 76,4 m (+110%).
Przychody z Fishing Clash wg miesięcy :
Jak widać pomimo ograniczenia wydatków marketingowych pod koniec roku przychody w styczniu i lutym 2020 r. są rekordowe.
Szacuję, że przychody za marzec mogą rekord z lutego poprawić – tak wynika z analizy ilości wystawionych recenzji w marcu :
A to oznacza rekordowy wynik za 1 kwartał 2020 r.
Spółce sprzyja krótkoterminowo epidemia koronowirusa – większa ilość graczy, którzy poświęcają więcej czasu na gry, a także mocny spadek cen za reklamy – tradycyjne sieci handlowe rezygnują z reklam.
Fishing Clash będzie dalej mocną lokomotywą ciągnącą zyski TEN. A wejście na rynek chiński może dodać jej mocy (oczywiście rynek ten ma inne modele statystyczne do działań marketingowych, ale TEN zapewne sobie z tym poradzi).
Let’s Fish dalej będzie generował mocne przychody.
Wild Hunt ma szansę stać się w tym roku grą nr 2 w portfolio TEN.
Któraś z nowych gier ma szansę wyjść z sukcesem z fazy testowej w tym roku – osobiście stawiam na Flip The House.
Jednak spółka może dokonać istotnego skoku w przód w najbliższych miesiącach – akwizycja, która w mojej ocenie może zwiększyć portfolio TEN dodając znane jużIP, które TEN swoimi metodami marketingowymi będzie potrafił rozwinąć.
Ryzyko – jedno kluczowe – Fishing Clash i uzależnienie od tej gry.
Szczegółowe omówienie wyników za 2019 r. oraz perspektyw w analizie dla Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/analiza/129/Analiza-TEN-SQUARE-GAMES—2019