MAKOLAB -cyfrowa transformacja

MakoLab to agencja technologiczno – marketingowa. Misją spółki jest pomoc klientom w transformacji cyfrowej. Spółka prowadzi małe, lokalne projekty, a także duże globalne dla międzynarodowych koncernów. W 2019 roku obchodziła 30-lecie istnienia.

MakoLab „specjalizuje” się w obsłudze branży motoryzacyjnej. Głównym klientem MakoLabu jest koncern Renault (Nissan, Dacia). Współpraca trwa już 18 lat, a spółka odpowiada za funkcjonowanie witryn internetowych koncernu w ponad 50 krajach,  także dostarcza wiele innych usług i aplikacji, np. w ramach „connected car”. Kolejnym ważnym klientem jest koncern Toyota, dla którego MakoLab działa w zakresie promocji i widoczności w wyszukiwarkach internetowych.

Dodatkowo MakoLab rozwija produkt Virtual Car 360, który pozwala sprzedawać samochody nowe i używane bez konieczności wizyty klienta w salonie – wszystko może obejrzeć w widoku 3D auta na stronie internetowej.

Wreszcie spółka aktywnie uczestniczy w rozwoju „connected car” – przygotowuje rozwiązania i aplikacje umożliwiające „kontakt” samochodu z: domem, innym samochodem, infrastrukturą, itp. Na komputerach pokładowych można korzystać z wykonanej przez MakoLab aplikacji Audioteka czy uczyć się języków poprzez aplikację SuperMemo.

Motoryzacja jest wizytówką spółki, ale zarabia ona również na usługach dla branży finansowej, ubezpieczeniowej i wielu innych. Przygotowuje rozwiązania „szyte na miarę”.

W DNA spółki zawarta jest innowacyjność. MakoLab stworzył rozwinięcie blockchain (graphchain), pracuje nad blockchain kwantowym, prowadzi projekty dla Unii Europejskiej i pracuje nad kilkoma innymi projektami, które trudno mi wymienić.

Grupa systematycznie rośnie pod względem przychodów, a ostatnie kwartały to również istotny wzrost zysków spółki. Obecnie spółka wyceniana jest atrakcyjnie w porównaniu do konkurencji. A koncentracja na branży motoryzacyjnej, w szczególności na jej rosnących obszarach („connected vehicle”), w połączeniu z wzrostami przychodów w pozostałych obszarach daje nadzieję, że, pomimo wzrostu kosztów osobowych, spółka jest w stanie dalej rosnąć i pod względem przychodów i zysków.

Zapraszam do zapoznania się z pełną treścią analizy przygotowaną przez Remigiusza Iwana i dyskusji o spółce MakoLab na forum Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/analiza/112/Analiza-MakoLab/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.