Creepy Jar sprzedał 300 000 kopii Green Hell, ale brutto

Sprzedaż Green Hell – jedynej gry spółki Creepy Jar przekroczyła 300 000 kopii brutto.

Sprzedaż brutto od netto różni się zwrotami. De facto ważniejsza jest sprzedaż netto.

Dotychczas zwroty wynosiły ok. 16%. Można więc szacować, że sprzedaż netto wynosi ok. 250 000. Jest to ważne z punktu widzenia przychodów ze sprzedaży.

Dla przypomnienia – do celów księgowych zakładano sprzedaż 300 000 sztuk netto. Przekroczenie tej kwoty księgowo powinno w pełni zamortyzować koszty wytworzenia. Do tego celu już niedaleko. Jednak spółka ciągle generuje powyżej 600 tys. zł kwartalnie kosztów na produkcję “Green Hell”.

Jest zatem realna szansa, że 300 000 sztuk netto zostanie osiągnięte do końca roku.

Prognoza wyników za  kwartał

W Early Access gra była sprzedawana w podstawowej cenie $19,99. Po odjęciu kosztów pozostawało średnio ok. $10 = 38 zł za sprzedaną kopię.

Od 5 września podstawowa cena wynosi $24,99. Zatem księgowy przychód z gry powinien wzrosnąć do ok. $12,5 = 49 zł.

Prognozuję, że sprzedaż wyniosła 2,9 mln zł, a po pomniejszeniu o koszt wytworzenia (zmiana stanu rezerw) przychody ze sprzedaży wyniosły 1,9 mln zł. Zysk netto 1,5 mln zł w 3 kwartale.

Od początku roku 2,1 mln zł.

Spółka zrobiła dobrą grę, która nie tylko w pełni zwróciła koszty, ale też zarobiła – szacuję sprzedaż na koniec 3 kwartału od debiutu na 9,5 mln zł, a nakłady na grę 5 mln zł.

Wyniki kolejnych kwartałów zależeć będą od sprzedaży gry, która ciągle jest rozwijana – m.in. ma dojść tryb cooperacji. Gra ma zostać również wydana na konsole.

Na pewno peaki sprzedażowe pojawią się w okresach promocji cenowych.

Myślę, że gra ma szansę osiągnąć sprzedaż  600 000 sztuk (jednak już nie w pełnej cenie). Jednak biorąc pod uwagę, że kolejna gra będzie wydana w 2022 roku (mój szacunek) to nie oczekiwałbym już znaczących wzrostów wyceny spółki. No chyba, że tryb co-operacji lub debiut na konsolach będzie dużym sukcesem.

 

Analiza przekrojowa Creepy Jar z maja 2019 r. : https://portalanaliz.pl/analiza/48/Analiza-sp%C3%B3%C5%82ki-CREEPY-JAR/

Od publikacji analizy przekrojowej w ciągu 3 miesięcy kurs wzrósł o 50%.

Spółka znajduje się w Raporcie rynku New Connect : https://gazetagieldowa.pl/spolki-new-connect/raport-rynku-newconnect/

Przedstawione informacje, analizy i prognozy na GazetaGieldowa.pl są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.

Jedna myśl na temat “Creepy Jar sprzedał 300 000 kopii Green Hell, ale brutto

  • Październik 22, 2019 o 11:59 am
    Permalink

    600 tysięcy powinno się spokojnie sprzedać. Do tej pory sprzedało się 300 tysięcy a pozostaje jeszcze 570 tysięcy osób, które dodały grę do swojej listy życzeń na Steam.

    Tryb tryb co-operacji z pewnością mocno zwiększy sprzedaż. Wystarczy spojrzeć na grę The Forest, która w wersji na PC sprzedała się w ponad 5 mln egzemplarzy.

    Kolejna gra zostanie zapowiedziana jeszcze w tym roku (już w październiku ruszają prace). Ta gra ma zostać wydana w early access, więc premiera w 2021r. jak najbardziej realna (tym bardziej, że Spółka działa bardzo efektywnie). W nowej grze mają być też wykorzystane mechaniki zbudowane na potrzeby Green Hell, co znacząco przyspieszy prace nad nową grą.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.