TEN SQUARE GAMES – wydatki marketingowe obciążyły wynik
I kwartał 2019 r. to czas odbudowy pozycji Fishing Clash po ograniczeniu wydatków marketingowych w 4k18.
Zaskakująco mocno wzrosły nakłady marketingowe – szczególnie w marcu.
W raporcie możemy przeczytać:
„Zespół marketingowy koncentrował się na skalowaniu i optymalizacji wydatków marketingowych poświęconych na promocję Fishing Clash. Wydatki osiągnęły łączny poziom ponad 15,1 mln PLN w pierwszym kwartale w porównaniu do 8,4 mln PLN wydanych w ostatnim kwartale 2018 roku. Poziom wydatków marketingowych z marca 2019 roku związany był z testową alokacją budżetu marketingowego co przełożyło się na ponad 7,5 mln zł wydatków. Grupa monitoruje bieżący performance pozyskanych kohort użytkowników, który wskazuje na dobrą rentowność pozyskanego ruchu. Do czasu pełnej oceny zyskowności tego rodzaju działań Grupa kontynuuje politykę bardziej zbilansowanego modelu wydatków.”
Dzięki promocji gra Fishing Clash wróciła w okolice 120 pozycji w USA w Google wśród gier (maksimum 103 pozycja) powiększając uzyskiwane przychody.
W kwietniu poziom wydatków marketingowych obniżył się, natomiast przychody z Fishing Clash pozostały na wysokim poziomie z marca, co daje nadzieję na poprawę wyniku w 2 kwartale, o ile uda się utrzymać wysokie dochody i ten poziom wydatków.
MAU (średnia liczba aktywnych użytkowników w miesiącu) zbliżyła się do 2 mln.
Fishing Clash generuje już 83% przychodów. Marża ze sprzedaży mocno spadła ze względu na wzrost kosztów sprzedaży (marketing).
Tu wyniki należy porównywać k/k i o ile wzrost przychodów jest pozytywny, to zysk ze sprzedaży i zysk netto są niższe k/k.
Wyniki są zdecydowanie poniżej oczekiwań. Wysokie wydatki marketingowe spowodowały spadek rentowności. Pytanie, na ile jest to trwała zmiana, a na ile tylko „testy” w marcu.