Sensortower – Ten Square Games, Boombit, Vivid, Cherrypick Games, T-Bull
Sensortower szacuje ilość pobrań gier i aplikacji mobilnych oraz osiągnięte przychody z opłat i mikropłatności. Należy pamiętać, że nie uwzględnia przychodów z reklam i podaje kwoty już po odjęciu prowizji operatorów – Google i Apple.
No i podane liczby to zaokrąglenia do pełnych milionów lub odpowiednio setek i dziesiątek tysięcy.
Co to oznacza? Że przychody na poziomie $1,4m zostaną pokazane jako $1m, natomiast $1,6m jako $2m.
TOP5 gier pod względem przychodów (bez przychodów z reklam):
- Fishing Clash – $4m (Google) + $3m (Apple)
- Wild Hunt – $200k (Google) + $60k (Apple)
- Real Boxing 2 – $60k (Google) + $200k (Apple)
- Tanks A Lot – $70k (Google) + $70k (Apple)
- Darts Club – $40k (Google) + $20k (Apple).
Sensortower nie uwzględnia przychodów z reklam. A tu istotne przychody wygenerowało kilka gier Boombita – głównie Ramp Car Jumping.
Ten Square Games
Świetne wyniki – łączne przychody to $7m (w kwietniu $6m).
Spółka wykorzystała zawirowanie na rynku reklamy (spadek cen), co przełożyło się na skok pobrań (czas pokaże jakiej jakość to użytkownicy).
BOOMBIT
Kwiecień był gorszy od poprzedniego miesiąca – liczba pobrań spadła z 21 mln do 16 mln, choć to wciąż jest jeden z najwyższych wyników w historii. W tym przypadku liczba pobrań jest istotna, bo ostatnio Boombit zarabiał głównie na reklamach. Przychody z mikropłatności głównych gier z segmentu GaaS spadły – Tank’s a Lot (Google z 80k na 70k), Archery Club (Google z 30k na 20k).
Przebój marca – Will It Shred? – zaliczył spektakularny zjazd pobrań z 5m na 1m w sklepie Google-Play. Widać, że gry z segmentu Hyper-Casual potrafią bardzo szybko tracić popularność. Hit sprzed kilku miesięcy – Idle Coffe Corp – to zaledwie 20k pobrań w Google-Play.
VIVID
Kwiecień to poprawa na wiekowym już hicie Real Boxing 2. Spółka w praktyce zalicza upadłość (brak wykupu obligacji), ale wydaje się, że VIVID wydał parę dolarów na User Aquisition dla Real Boxing.
Pobrania zwiększyły się z 3m do 4m, a przychody z $200k do $300k.
CHERRYPIC GAMES
Pobrania MySpa wciąż symboliczne – 50k (Apple Store), a przychody spadły z $30k do $20k. O innych grach nie ma co wspominać.
T-Bull
Gry T-Bull pobierane są praktycznie tylko w Google-Play. Dużo pobrań, mało przychodów, gdyż pobrania są głównie w biedniejszych krajach, które nie generują istotnych przychodów.
Inne wpisy o producentach gier mobilnych:
Można jeszcze uzupełnić zestawienie o Artifex:
https://sensortower.com/android/publisher/artifex-mundi/Artifex%2BMundi
$100k z Google, w porównaniu do przychodów Cherrypic, czy T-Bull nie wygląda źle