SensorTower o Boombit
SensorTower oszacował przychody z gier za styczeń 2020 r.
Ważne – SensorTower nie szacuje przychodów z reklam w grach.
Popatrzmy na poszczególne platformy:
Android (Google) :
Styczeń 2020
Grudzień 2019:
Jak widać Dart’s Club i Tank’s a Lot bez zmian ($50k i $40k), ale już Archery Club spadek z $20k na $9k.
iOS (Apple)
Styczeń 2020 r.
Grudzień 2019
Na AppStore już suma przychodów jest niższa (spadek z $200k na $100k). Trzeba pamiętać o zaokrągleniu do pełnych $100k, więc trzeba tę informację rozumieć, że w grudniu było powyżej $150k, a w styczniu już poniżej $150k.
Poszczególne gry:
- Tanks A Lot – spadek z $60k na $50k
- Darts Club – bez zmian $30k
- Archery Club – spadek z $20 na $10k
- Idle Coffer – spade z $9k na $8k
Czyli wg SensorTower kolejny miesiąc spadków na strategicznych grach GaaS opartych o mikropłatności.
Oczywiście posiadacze akcji liczą na przychody z reklam – szczególnie z Ramp Car Jumping (4 mln pobrań w styczniu). Ale jak pokazuje historia, jak deklarował sam Boombit przy IPO takie gry nie dają stabilnych przychodów w dłuższym terminie. A duża liczba pobrań to niekoniecznie duże przychody. Poczekać musimy na konkretne liczby jeszcze kilka dni, gdy pojawi się raport Boombita.
PS. A jednak Ramp Car Jumping przyniósł sporo przychodów. W styczniu łącznie 8,5 mln zł, choć to głównie z gier GaaP.