SensorTower o Boombit

SensorTower oszacował przychody z gier za styczeń 2020 r.

Ważne – SensorTower nie szacuje przychodów z reklam w grach.

Popatrzmy na poszczególne platformy:

Android (Google) :

Styczeń 2020

Grudzień 2019:

Jak widać Dart’s Club i Tank’s a Lot bez zmian ($50k i $40k), ale już Archery Club spadek z $20k na $9k.

 

iOS (Apple)

Styczeń 2020 r.

Grudzień 2019

Na AppStore już suma przychodów jest niższa (spadek z $200k na $100k). Trzeba pamiętać o zaokrągleniu do pełnych $100k, więc trzeba tę informację rozumieć, że w grudniu było powyżej $150k, a w styczniu już poniżej $150k.

Poszczególne gry:

  • Tanks A Lot – spadek z $60k na $50k
  • Darts Club – bez zmian $30k
  • Archery Club – spadek z $20 na $10k
  • Idle Coffer – spade z $9k na $8k

Czyli wg SensorTower kolejny miesiąc spadków na strategicznych grach GaaS opartych o mikropłatności.

 

Oczywiście posiadacze akcji liczą na przychody z reklam – szczególnie z Ramp Car Jumping (4 mln pobrań w styczniu). Ale jak pokazuje historia, jak deklarował sam Boombit przy IPO takie gry nie dają stabilnych przychodów w dłuższym terminie. A duża liczba pobrań to niekoniecznie duże przychody. Poczekać musimy na konkretne liczby jeszcze kilka dni, gdy pojawi się raport Boombita.

PS. A jednak Ramp Car Jumping przyniósł sporo przychodów. W styczniu łącznie 8,5 mln zł, choć to głównie z gier GaaP.