TEN SQUARE GAMES, BOOMBIT, VIVID, CHERRYPIC GAMES, T-BULL
Dane z SensorTower za czerwiec.
Producenci gier mobilnych w skrócie – Ten Square Games – Premier League. Reszta max. polska ekstraklasa, a nawet niżej.
Ten Square Games – $9m przychody (bez reklam); 3m pobrań
Potężna kampania marketingowa w kwietniu i maju (koronawirus) przekłada się na kolejny rekord w przychodach pomimo spadku nowych pobrań (co świadczy o ograniczeniu wydatków na User Aquisition).
Jest moc! Kolejny rekordowy kwartał pod względem przychodów.
Boombit – $400k przychody (bez reklam); 12m pobrań
Czar Ramp Car Jumping przemija powoli, a przychody się osuwają. Inne gry nie dorównuję temu hitowi.
Widać, że spółka zwiększyła w czerwcu nakłady marketingowe na gry GaaS (zapomniane ostatnio), dzięki czemu wzrosły przychody.
Dane za czerwiec, które za kilka dni opublikuje spółka będą gorsze niż w maju, choć wciąż nie tak złe jak pokazywane w 2019 r.
VIVID – $300k przychody (bez reklam); 2m pobrań
Okres koronawirusa był bardzo pozytywny dla spółki, ale sam czerwiec jest już gorszy od maja.
CHERRYPIC GAMES- $20k przychody (bez reklam); 40k pobrań
MySpa dogorywa, a inne gry się praktycznie nie liczą. Smutno to wygląda. A przecież spółka wciąż ma problem z Kuu Huub i zapłatą za MyHospital.
T-BULL – $30k przychody (bez reklam); 5m pobrań
Skok pobrań Moto Rider Go – problemem w tym, że to nie przekłada się na przychody, bo ta gra jest popularna w Indiach, Egipcie, Pakistanie.
Kluczowa gra Top Speed w dół, a Top Speed 2, czyli przełomowy dla spółki multiplayer zapada się coraz głębiej (tylko 100k pobrań – w marcu było 800k).
Ponownie warto uzupełnić o Artifex (ART) – $180k przychody (bez reklam)
Apple $80k
https://sensortower.com/ios/publisher/publisher/577014586
Google $100k
https://sensortower.com/android/publisher/publisher/Artifex%2BMundi
W przypadku Artifex udział gier mobilnych w przychodach nie jest kluczowa.
Obecnie rośnie sprzedaż na konsolach i to jest dla Artifex ważniejsze.
Łączne przychody za czerwiec wyniosły 2,2 mln zł, w tym ok 1 mln zł ($180k net) stanowiły przychody z gier mobilnych. Ponad 45% to wcale nie tak mało. Nie każda spółka chwali się wprost tym co ma najlepsze, w niektórych komunikatach trzeba czytać informacje ukryte między wierszami.
Istotna ciekawostka, zobacz na jakim rynku gra Artifex radzi sobie całkiem dobrze:
https://sensortower.com/ios/CN/artifex-mundi-s-a/app/sheng-jian-wei-shi-dong-zuo-dan-ji-jiao-se-ban-yan-you-xi/1198507229/overview
Większość gamedev dopiero ciężko pracuje nad wejściem na rynek chiński i to wcale nie jest takie łatwe. Gry ART już tam są dostępne, radzą sobie całkiem dobrze i jak słusznie zauważyłeś nie są to tylko gry mobilne. A co do potencjału tego rynku i firmy która ma do niego dostęp nikogo nie trzeba przekonywać.