IMS – webinar i analiza wyników Q3’21
W piątek (25.11) o godz. 12.00 odbył się webinar ze spółką IMS SA
Link : https://www.youtube.com/watch?v=MdCWFH_3YYw
IMS zajmuje się audiomarketingiem i aromamarketingiem. Realizuje też usługi reklamowe. Perspektywicznym projektem jest tworzenie baz muzycznych w spółce Closer Music, która ma docelowo „podbić” świat.
Wyniki za 3 kwartał są jak światełko w tunelu – powoli spółka wraca do poziomów sprzed pandemii.
Lokalizacje abonamentowe
Skok lokalizacji audio związany jest z przejęciem Audio Marketingu (7,4 tys. lokalizacji).
Niestety wciąż spada liczba lokalizacji aroma.
Segmenty operacyjne
Porównując do Q2’21 wszystkie segmenty zwiększyły przychody, jednak są to wziąć poziomy niższe od Q3’19 poza abonamentami audio, co związane jest z przejęciem AM.
Wartość usług reklamowych jest niższa od Q3’12, ale już tylko o 20% Widać, że rynek się normalizuje, otwarte galerie handlowe przyciągają ludzi i firmy skłonne są zwiększać nakłady na marketing.
Kluczowy będzie 4 kwartał, w którym handel zawsze odnotowuje najwyższe obroty.
Wyniki
Najlepszy kwartał w tym roku pod względem przychodów i zysku ze sprzedaży.
W Q2’21 dodatkowy jednorazowy przychód z umorzenia pożyczek PFR, więc Q2’21 i Q3’21 są nieporównywalne na poziomie zysku netto czy EBITDA.
Zysk netto jd wyniósł 1,3 mln zł (+3% r/r).
Closer Music
Wydatki inwestycyjne na tworzenie nowych utworów wyniosły w Q3’21 blisko 1 mln zł.
W bazie muzycznej jest już 1900 utworów. Przykładowe utwory pokazujące jakość produkcji : https://closermusic.com/pl/playlist/top-10-pl/
Łącznie w okresie czerwiec – październik 2021 roku w wyniku podpisanych umów inwestycyjnych, Closer Music Sp. z o.o. pozyskała blisko 1,5 mln zł (przy wycenie spółki 40-50 mln zł). Kolejne fazy pozyskiwania finansowania trwają, a w Q2/Q3 2022 r. oczekiwane jest przeprowadzenie emisji akcji dla spółki amerykańskiej należącej do Closer Music przy wycenie kilkadziesiąt milionów USD.
Wątek spółki IMS na Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/forum/viewtopic.php?p=36807#p36807