IMS – dotknięta koronowirusem, ale nie zniszczona

Grupa Kapitałowa IMS zajmuje pozycję lidera polskiego rynku w świadczeniu  wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego. Grupa wykorzystuje techniki umożliwiające kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie Klienta tak, aby wpłynąć na atrakcyjność miejsca sprzedaży.

Analiza przekrojowa sprzed roku: https://portalanaliz.pl/analiza/46/Analiza-grupy-IMS-SA

Raport analityczny Erste Group Research : http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/36861264,erste-securities-polska-ims-raport-analityczny-w-ramach-programu-wsparcia-pokrycia-analitycznego

Struktura przychodów:

  1. abonamenty audio i wideo (37%)
  2. abonamenty aroma (13%)
  3. usługi reklamowe audio i wideo (30%)
  4. systemy digital Signage (7%)
  5. eventy (6%)
  6. działalność pozostała (7%)

Epidemia koronawirusa i w związku z nią wprowadzone ograniczenia (m.in. zamknięcie galerii handlowych) mocno wpłynęło na działalność Grupy. Ucierpiała część eventowa – IMS podjęło decyzję o sprzedaży spółki zajmującej się tą działalnością i rezygnację z tego segmentu. Wstrzymane zostały wydatki reklamowe – co szczególnie było odczuwalne podczas Świąt Wielkanocnych – sezonowo istotnym okresie reklamowym.

Również zamknięcie galerii handlowych spowodowało, że Grupa musiała wprowadzać rabaty w abonamentach audio, wideo i aroma.

To, co jednak podkreśla mocno spółka – udało się utrzymać ilość abonamentów, a nawet je zwiększyć.

Wstępne wyniki za 2 kwartał pokazują istotną skalę zniszczenia. Przychody spadły o 55%, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej aż o 78%.

Jest to jednak zysk, a nie strata, a to, co najgorsze jest już za Grupą.

Wynik jest lepszy od prognozy Erste Group Research, która wydała rekomendację KUPUJ z ceną docelową 3,73 zł.

Po załamaniu koronawirusowym w marcu kurs nie wrócił do poziomów sprzed pandemii.

Grupa ma ciekawe pomysły na dalszy rozwój (m.in sprzedaż baz utworów muzycznych), a sytuacja na rynku, na którym działa jest już zdecydowanie lepsza, choć obawy epidemiologiczne (powrót ograniczeń) będą ciążyć na spółce.

We wtorek (25.08) o godz. 12.00 odbędzie się webinar z Grupą IMS dla abonentów Portalu Analiz (https://portalanaliz.pl/), na którym będzie można dowiedzieć się, jak obecnie wygląda sytuacja Grupy i jakie są plany na przyszłość.

Link do webinarium znajduje się na Forum Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/forum/viewtopic.php?p=13197#p13197

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.