Boombit – sukces Archery Club?
Boombit w raporcie o sprzedaży w listopadzie zawarł również informację o sukcesie nowej gry Archery Club. Spróbujmy zatem popatrzeć na tą grę.
Jak zawsze pomocny będzie AppAnnie ( link ) i SensorTower (link) pamiętając, że to tylko szacunki.
Informacja od Boombit:
„21 listopada br. miał miejsce globalny launch naszej długo oczekiwanej gry – 'Archery Club'. Dane dotyczące monetyzacji i konwersji pokazują, że gra ma znacznie większy potencjał niż Darts Club. Świadczą o tym wyniki – od debiutu gra zanotowała ponad milion pobrań i znalazła się w rankingach Top10 gier w ponad 50 krajach. W dniu debiutu 'Archery Club' otrzymała także globalny featuring w Google Play i App Store” – powiedział prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.
„Przychody 'Archery Club' w dziesięciu dniach listopada osiągnęły wartość ok. połowy przychodów wygenerowanych przez 'Darts Club' w całym miesiącu, co oznacza że już teraz 'Archery Club' jest jedną z naszych najważniejszych gier w portfolio” – dodał.
To najpierw popatrzmy na te TOP10 w 50 krajach.
Zacznijmy od AppStore:
AppAnnie szacuje, że w TOP10 gra była tylko w Kambodży.
Popatrzmy na wersje Android:
Tu faktycznie AppAnnie szacuje, że w 42 krajach gra była w TOP10.
Popatrzmy na te kraje : Dominika, Mikronezia, Niger, Mongolia, Macedonia, Bhutam, Fiji, Belize, Tunezja, Surinam, Brunei, a poniżej kolejne:
Poza tą listą jeszcze kilka typu Malawi czy Papua Nowa Gwinea.
TOP10 w ponad 50 krajach !!! Jednak nie liczy się ilość, ale jakość – te kraje mają śladowy potencjał monetyzacyjny.
Na marginesie podam przykład T-Bulla, który miał wielomilionowe pobrania swoich gier, ale w krajach takich jak Indie, Wietnam, Indonezja i przychody z tego były niewielkie.
Kluczowym rynkiem jest USA.
Jak sobie radzi tam Archery Club.
Google Play:
Maks na 233 pozycji wśród gier – wczoraj 756.
Na iOS max 697 pozycja wśród gier w USA, wczoraj 828 pozycja (wg SensorTower).
Oczywiście mówimy o pobraniach, a nie przychodach.
W listopadzie w Google tak sobie radziło Archery Club:
Google – 800 tysięcy pobrań i $10k przychodu
Lepiej na iOS – 200k pobrań i $20k przychodu
Czyli 1 mln pobrań i szacowane $30k przychodów w listopadzie.
Porównajmy Archery Club z Darts Club wg przychodów (Grossing):
Google Play (android) :
AppStore (iOS):
Wykresy wskazują, że Archery Club jest na porównywalnym poziomie z Darts Club (na Google troszkę poniżej).
Podsumowując
Warto pamiętać o wszystkich komunikatach, informacjach i sukcesach, jakie ogłaszał Boombit od IPO. Ile z tych rzeczy przełożyło się na realny sukces kasowy spółki.
Na razie Archery Club trzeba traktować w kategoriach gry na poziomie Darts Club – wsparta działaniami marketingowymi przy debiucie notuje podobne pozycje w rankingu dochodów jak Darts Club. To jest gra, która dołącza do kluczowych gier Boombit, ale mówimy o skali co najwyżej porównywalnej do Darts Club czy Tanks A Lot. Pamiętając, że „W dniu debiutu 'Archery Club' otrzymała także globalny featuring w Google Play i App Store„.
Ważniejsze jak będzie teraz zarabiała i przy jakich wydatkach marketingowych.
Warto zaglądać do AppAnnie i SensorTower.