Boombit – sukces Archery Club?

Boombit w raporcie o sprzedaży w listopadzie zawarł również informację o sukcesie nowej gry Archery Club. Spróbujmy zatem popatrzeć na tą grę.

Jak zawsze pomocny będzie AppAnnie ( link ) i SensorTower (link) pamiętając, że to tylko szacunki.

Informacja od Boombit:

„21 listopada br. miał miejsce globalny launch naszej długo oczekiwanej gry – 'Archery Club'. Dane dotyczące monetyzacji i konwersji pokazują, że gra ma znacznie większy potencjał niż Darts Club. Świadczą o tym wyniki – od debiutu gra zanotowała ponad milion pobrań i znalazła się w rankingach Top10 gier w ponad 50 krajach. W dniu debiutu 'Archery Club' otrzymała także globalny featuring w Google Play i App Store” – powiedział prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.

„Przychody 'Archery Club' w dziesięciu dniach listopada osiągnęły wartość ok. połowy przychodów wygenerowanych przez 'Darts Club' w całym miesiącu, co oznacza że już teraz 'Archery Club' jest jedną z naszych najważniejszych gier w portfolio” – dodał.

To najpierw popatrzmy na te TOP10 w 50 krajach.

Zacznijmy od AppStore:

AppAnnie szacuje, że w TOP10 gra była tylko w Kambodży.

Popatrzmy na wersje Android:

Tu faktycznie AppAnnie szacuje, że w 42 krajach gra była w TOP10.

Popatrzmy na te kraje : Dominika, Mikronezia, Niger, Mongolia, Macedonia, Bhutam, Fiji, Belize, Tunezja, Surinam, Brunei, a poniżej kolejne:

Poza tą listą jeszcze kilka typu Malawi czy Papua Nowa Gwinea.

TOP10 w ponad 50 krajach !!! Jednak nie liczy się ilość, ale jakość – te kraje mają śladowy potencjał monetyzacyjny.

Na marginesie podam przykład T-Bulla, który miał wielomilionowe pobrania swoich gier, ale w krajach takich jak Indie, Wietnam, Indonezja i przychody z tego były niewielkie.

 

Kluczowym rynkiem jest USA.

Jak sobie radzi tam Archery Club.

Google Play:

Maks na 233 pozycji wśród gier – wczoraj 756.

Na iOS max 697 pozycja wśród gier w USA, wczoraj 828 pozycja (wg SensorTower).

 

Oczywiście mówimy o pobraniach, a nie przychodach.

W listopadzie w Google tak sobie radziło Archery Club:

Google – 800 tysięcy pobrań i $10k przychodu

Lepiej na iOS – 200k pobrań i $20k przychodu

Czyli 1 mln pobrań i szacowane $30k przychodów w listopadzie.

Porównajmy Archery Club z Darts Club wg przychodów (Grossing):

Google Play (android) :

AppStore (iOS):

Wykresy wskazują, że Archery Club jest na porównywalnym poziomie z Darts Club (na Google troszkę poniżej).

 

Podsumowując

Warto pamiętać o wszystkich komunikatach, informacjach i sukcesach, jakie ogłaszał Boombit od IPO. Ile z tych rzeczy przełożyło się na realny sukces kasowy spółki.

Na razie Archery Club trzeba traktować w kategoriach gry na poziomie Darts Club – wsparta działaniami marketingowymi przy debiucie notuje podobne pozycje w rankingu dochodów jak Darts Club. To jest  gra, która dołącza do kluczowych gier Boombit, ale mówimy o skali co najwyżej porównywalnej do Darts Club czy Tanks A Lot. Pamiętając, że „W dniu debiutu 'Archery Club' otrzymała także globalny featuring w Google Play i App Store„.

Ważniejsze jak będzie teraz zarabiała i przy jakich wydatkach marketingowych.

Warto zaglądać do AppAnnie i SensorTower.