Cherrypick – efekt nowości My Beauty Spa wygasa

Debiut My Beauty Spa był dosyć optymistyczny – wysokie pozycje na wielu ważnych rynkach, ale widać, że efekt nowości wygasa.

Zainteresowanie grą można obserwować w serwisach Appannie (link), SensorTower (link) itp. Są to portale, które wg swoich algorytmów szacują pobrania i wpływy ze sprzedaży aplikacji mobilnych.

Najważniejsza część dystrybucji gier mobilnych to sklep Google.Play.
Najzasobniejszym rynkiem są USA.
Popatrzmy na nie w AppAnnie.

A tu widać objawy wygasania zainteresowania grą po debiucie, która na rynku amerykańskim w sklepie Google osiągnęła 353 pozycję wśród Gier, ale wypadła już poza TOP500, a w kategorii Role-Playing (Games) spadła z 15 na 35 pozycję.

Podobna sytuacja jest na innych dużych rynkach – Francja, Wielka Brytania, Włochy i Rosji. W Niemczech gra wczoraj osiągnęła w rankingu pozycję 37 w kategorii Role-Playing (Games), ale nie weszła jeszcze do TOP500 w Games.

W sklepie AppStore dla iPhone’ów gra osiągnęła w USA 129 miejsce w kategorii Games. lecz obecnie spadła na 310 miejsce.

Warto też popatrzeć na rynki, na których gra była wcześniej testowana – m.in. Australia, Holandia, RPA.

W czasie testów w Holandii i RPA osiągnęła TOP100 wśród Gier (sklep Google), a po kilkunastu dniach wypadła z TOP500. Zainteresowanie grą stopniowo spadało, by po oficjalnej premierze z powrotem wrócić w listopadzie do TOP30 w kategorii Role-Playing (Games). Nie osiągnęła jednak z powrotem w Holandii i RPA TOP 500 w ogólnej kategorii Games.

Debiut gry zawsze jest momentem większego zainteresowania (gra pojawia się wśród nowości, wsparcie marketingiem). Ale kluczową sprawą jest utrzymanie zainteresowania, gdy już aura debiutu minie i dopiero teraz okaże się, czy My Beauty Spa przemknie się przez internet czy zbuduje sobie mocne grono graczy, którzy zachęcą innych do sięgnięcia po nią.

Dla porównania My Hospital (poprzednia wielka produkcji Cherrypick) osiągnął w sklepie Google w kategorii Games 175 pozycję w USA (sierpień 2017 r.),  75 w Wielkiej Brytanii (lipiec 2017), 35 w Niemczech (luty 2017), 54 we Francji (styczeń 2017), 36 w Holandii (marzec 2018) i 83 w Australii (styczeń 2017).
My Beauty Spa nie osiągnęło tego w debiucie, więc producent musi się jeszcze trochę postarać.

4 komentarze do “Cherrypick – efekt nowości My Beauty Spa wygasa

Możliwość komentowania została wyłączona.