CDRL – ekspansja zagraniczna Coccodrillo
CDRL producent i dystrybutor odzieży dziecięcej pod marką Coccodrillo. Posiada sieć 501 salonów, w tym 251 w Polsce. Ale rynek polski jest już nasycony, więc CDRL rozwija się poza granicami kraju.
CDRL rozwija sprzedaż zagraniczną (+20% po 3 kw. 2018 r.) i sprzedaż internetową (+40% w 2018 r.). W listopadzie 2018 r. została oddana do użytku nowa hala magazynowa, która ma usprawnić obsługę e-commerce. Natomiast ostatnio zaskoczył akwizycją białoruskiej sieci Buslik, która generuje 65 mln USD przychodów i 2 mln USD EBITDA. Ma to być przyczółek do ekspansji w Rosji i krajach Euroazjatyckiej Unii Celnej. Dodatkowo przejął spółkę LEMON FRESH oraz objął udziały w spółce Sale Zabaw Fikołki.
Sporo się dzieje.
CDRL poprawiło marżę w polskich sklepach i można oczekiwać rekordowego zysku z tym roku.
Ale w 2019 roku może być kolejny skok gdy zaczną być konsolidowane wyniki sieci Buslik.
CDRL to kolejna perspektywiczna spółka, której analizę przekrojową wraz z prognozą wyników za 2018 i 2019 rok możesz przeczytać na Portalu Analiz.
+ na Czacie komentarz wiceprezesa Tomasza Przybyły do przejęcia sieci Buslik
To już 21 analiza przekrojowa na Portalu udostępniona abonentom.
Hej,
Według mnie CDRL to super firma. Szkoda, ze główni akcjonariusze mają prawie 90% głosów na walnym co oznacza, że realnie oni są w stanie zejść z giełdy w każdej chwili. Dla mnie jest to argument, ze ta spółka jest nie inwestowalna.
Pozdrawiam
Łukasz
Ponieważ poznałem obu prezesów i zostawili na mnie dobre wrażenie. I mam do tej nich zaufanie.
Ale gwarantować nie będę.
Jeżeli miałbym obstawiać to jeszcze wiele lat będą na pewno na giełdzie, bo pewnie łatwiej im przekonać kontrahentów za granicą, jako spółka notowana na giełdzie.
Natomiast dla inwestora, który myśli długoterminowo to czynnik według mnie dyskwalifikujący spółkę. Choć podziwiam pracę takich ludzi jak założyciele CDRL.
Łukasz