Render Cube z Medieval Dynasty
Na Portalu Analiz ukazała się analiza spółki Render Cube : https://portalanaliz.pl/analiza/368/Analiza-Render-Cube/
Fragmenty:
Wstęp
Debiutujące na NewConnect studia gamedev zazwyczaj nie mogą się pochwalić dużymi sukcesami sprzedażowym. W tym gronie wyróżnia się Render Cube z grą Medieval Dynasty, która okazała się hitem.
Wysoka sprzedaż i stosunkowo niewielkie koszty bieżącej działalności przekładają się na bardzo wysoką rentowność.
Projekt jest realizowany z wydawcą, który jednocześnie jest dominującym akcjonariuszem Render Cube, co oznacza dzielenie się zyskami z partnerem.
Spółka zamierza dalej rozwijać swój główny produkt poprzez darmowe i płatne dodatki. Planowany jest także port na konsole oraz wersja na platformy VR.
Medieval Dynasty
We wrześniu 2020 Medieval Dynasty zadebiutowało na Steam w formule Early Access. Stało się jasne, że gra ze swoją ciekawą mieszanką gatunkową (survival, symulacja, RPG, elementy strategiczne) dobrze trafia w gusta odbiorców, co było widoczne w rankingach sprzedaży. Rok później nastąpiła premiera pełnej wersji gry
Na początku 2020 r. Toplitz zainwestował w Render Cube, obejmując 65% udziałów (obecnie po emisji związanej z debiutem na NewConnect posiada – pośrednio poprzez Iridium Media Group – 57,43% akcji).
Jako że Medieval Dynasty powstał na zlecenie Toplitz, naturalne jest, że Render Cube ma jedynie częściowy udział w zyskach ze sprzedaży gry. Oryginalna umowa z wydawcą przewidywała 10% dla
Render Cube (po zwrocie kosztów produkcji), jednak dość szybko ten udział zwiększył się do 25% (na jednym z czatów padła informacja, że stało się tak po przekroczeniu 300 tys. sprzedanych kopii).
Obecnie (od grudnia 2020) podział zysków wynosi 50/50*, co można wiązać z odkupieniem praw do Medieval Dynasty od Toplitz.
Wyniki finansowe
Więcej o tym, co było i czego można się spodziewać w 2022 r. w analizie Jarosława Gadomskiego /anti/ na Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/analiza/368/Analiza-Render-Cube