God’s Trigger – słaby debiut na Steam

Miał być sukces na miarę Frostpunka, top bestsellerów i po pierwszym dniu komunikat o pokryciu kosztów produkcji. Jest … cisza. Debiut gry God’s Trigger 18 kwietnia studia One More Level wydany przez polskiego potentata Techland na PC rozczarowuje. I to przypomina mi o wpisie sprzed roku.

Rok temu napisałem o przyszłości branży gamingowej : link

Na WallStreet na wykładzie o wspaniałej przyszłości gamedevów pojawił się wykres (skomentowany ogólnie, że jest dobrze i będzie dobrze), który mi mocno poprzestawiał obraz rynku gier.

Dla przypomnienia prognoza rynku gier wg NewZoo sprzed roku:

Jest tu prognoza wzrostu rynku gier o 13,3 %, ale jak popatrzymy na składowe to okazuje się, że to głównie rynek gier mobilnych napędzać ma ten rynek.
Gry na PC wg prognozy miały wzrosnąć zaledwie o 1,6%.

Biorąc pod uwagę, że dynamicznie rosną gry mobilne, a w grach na PC i konsole gry esportowe (ogólnie competitive games typu Fortnite. League of Legends) to cała reszta może raczej tracić udziały, a nie rosnąć.


Raport SteamSpy za 2017 rok (link) mówił, że „The pricing situation is also becoming more and more unhealthy and reminds the pre-iOS 11 App Store. The race to zero is on.

Żeby dostać się do TOP20 wystarczyło $22M, czyli tyle samo jak rok wcześniej, ale już przychód pozwalający dostać się do TOP500, TOP1000 czy TOP2000 był o 3%-7% niższy niż rok wcześniej. To oznacza, że mniejsi producenci mają trudniejszą sytuację w uzyskiwaniu wyższych przychodów na Steam. Zmiana zasad wprowadzania gier na Steam (tzw. Direct) spowodowała masowy napływ gier na platformę. Żeby zaistnieć trzeba mieć coś szczególnego lub lojalnych graczy z poprzednich produkcji. 
 
W takim otoczeniu przestają dziwić słabe debiuty nawet dobrych gier na PC. 

3 komentarze do “God’s Trigger – słaby debiut na Steam

Możliwość komentowania została wyłączona.