Creepy Jar – wycena „małego Techlandu” rośnie
Od debiutu trybu kooperacji w grze Green Hell mija jutro 2 tygodnie.
Akcja promocyjna (obniżka ceny o 25% + promocja na pierwszej stronie Steam) przyniosła bardzo dobre efekty – gra osiągnęła 2 miejsce w bestsellerach i przez kilka dni była na 2-3 miejscu.
14 kwietnia spółka poinformowała, że sprzedała w ciągu tygodnia 180 tys. kopii brutto.
Jednak to nie koniec. Po zakończeniu promocji cenowej gra wciąż plasuje się w TOP20 bestsellerów, a nawet osiągnęła w weekend 8 miejsce.
Dziennie przybywa po 150 komentarzy, co oznacza sprzedaż ok 5 tys. kopii dziennie, a może i więcej.
„Sprzedajemy w ciągu doby średnio tyle co wcześniej w ciągu miesiąca.” – prezes Krzysztof Kwiatek. W „zwykłych” kwartałach wcześniej sprzedawało się po 10-15 tys. kopii miesięcznie.
Spółka już wszystkie wcześniejsze koszty wytworzenia gry ujęła w kosztach 2018 i 2019 roku, więc obecna sprzedaż to praktycznie czysty zysk (pomniejszony o koszty działalności – ok. 1 mln zł kwartalnie).
Spółka zarabia ok. 40 zł z jednej kopii gry po odjęciu prowizji Steam (powinna już być obniżona z 30% do 25%) i podatku VAT. Sprzyja wysoki kurs USDPLN i EURPLN. Z drugiej strony znaczna część została sprzedana z obniżką ceny o 25%.
Przy sprzedaży 400-500 tys. kopii w 2 kwartale (przyznam, że codziennie moje oczekiwania sprzedażowe rosną) daje to nawet 20 mln zł przychodu.
Dziś pojawił się wywiad z prezesem Krzysztofem Kwiatkiem, który warto przeczytać: https://www.isbtech.pl/2020/04/k-kwiatek-z-creepy-jar-o-green-hell-i-planach/
Jest w nim sporo odnośnie perspektyw:
„W kolejnych tygodniach szykujemy promocję związaną z wprowadzeniem trybu „story”. „
To może oznaczać znów skok do TOP10 na Steam.
A dalej:
„Świetne perspektywy rozbudowy uniwersum Green Hell po wyjątkowo udanym debiucie co-op „
„Premiery na wszystkie kluczowe konsole” z zewnętrznym wydawcą – zapowiadane wcześniej na 3 kwartał 2020 r.”
„Następnie nowy projekt. Gra z pogranicza surivalu i base buildingu , na którą spółka od kilku miesięcy pracuje, a która ze względu na znacznie większy budżet niż Green Hell będzie miała jeszcze większy potencjał rynkowy.” – zapowiadana na 2 połowę 2021 roku
I coś nowego, co brzmi tajemniczo : „Przed nami również nowe inicjatywy biznesowe o których spółka będzie anonsowała w najbliższych miesiącach.”
Osiągnięcie 1 mln kopii sprzedaży Green Hell do końca roku nie brzmi już ambitnie. Raczej można stawiać przed Green Hell już bardziej ambitne poziomy.
Wielu inwestorów żałowało, że nie ma na giełdzie Techlandu, ale za to jest „mały Techland” – Creepy Jar, który szturmem chce dołączyć do Wielkiej Czwórki Gamingu na polskiej giełdzie.
Analiza przekrojowa Creepy Jar sprzed roku : https://portalanaliz.pl/analiza/48/Analiza-sp%C3%B3%C5%82ki-CREEPY-JAR
Analiza po wynikach 4 kwartału 2019 roku z wyjaśnieniem kwestii księgowych : https://portalanaliz.pl/analiza/128/Analiza-Creepy-Jar—Q4-2019