Cyberpunk – debiut za 10 miesięcy, a już nr 1 na Steam

Nie wypada nie napisać o Cyberpunku.

Na ten dzień wszyscy czekali. I stało się – debiut Cyberpunka odbędzie się 16 kwietnia 2020 roku.

Data raczej zgodna z powszechnymi oczekiwaniami. Optymiści liczyli na 2019 rok.

Ale… to co zaskakuje to rozpoczęcie przedsprzedaży.

Na Steam można w przedsprzedazy kupić Cyberpunka za 199 zł. Cena w USA $59,99 czyli najwyższa podstawowa cena Witcher3.

I Cyberpunk pojawi się za 10 miesięcy, a już jest nr 1 na Steam.

Czyli CD Projekt już teraz chce spieniężyć prace nad grą. Ciekawe ile uda się sprzedać do debiutu.

 

4 komentarze do “Cyberpunk – debiut za 10 miesięcy, a już nr 1 na Steam

  • 10 czerwca, 2019 o 2:48 pm
    Permalink

    Jak jest na top1 w global spokojnie 50 tys teraz pytanie jak długo się utrzyma ale sumy już robią wrażenie.

  • 10 czerwca, 2019 o 8:56 pm
    Permalink

    „Ale… to co zaskakuje to rozpoczęcie przedsprzedaży.”

    Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, pre-order Wiedzmina 3 startowal w podobnym czasie. Premiera miała miejsce w maju 2015, pre-order ruszyl w czerwcu 2014.

    „Czyli CD Projekt już teraz chce spieniężyć prace nad grą. Ciekawe ile uda się sprzedać do debiutu.”

    W3 przed premiera przekroczyli 1 milion sprzedanych kopii. Cyberpunk powinien przebic ten wynik kilkukrotnie. Redsi przed premiera Wiedzmina 3 nie mieli jeszcze takiej pozycji, sam Cybrpunk ma tez swietna kampanie marketingowa

    • 11 czerwca, 2019 o 8:55 pm
      Permalink

      Mam nadzieję, że nie zostanę przez Autora postu źle zrozumiany, ale to wygląda jak namawianie na zakup. Być może napisałbym, że to sucha informacja, ale zabrakło w notce tego, co napisał ytukoil odnośnie rozpoczęcia pre-order względem Wiedźmina. Przyznam, że sam o tym nie wiedziałem, ale właśnie dlatego nie prowadzę żadnej witryny.
      Nawiązując jeszcze raz do tego, co ytukoil napisał, myślę, że pod koniec roku CDPR będzie mogło się pochwalić >2, a może nawet >4 milionów sprzedanych kopii. Tak obiektywnie. Subiektywnie myślę, że będzie to ponad 5, ale nawet przy takim wyniku nie znajduję uzasadnienia dla wyceny (tu się kończy sensowna analiza). Nawet jeśli w 2020 sprzedaliby 10 milionów egzemplarzy, to i tak osiągną co najwyżej 1,1-1,3 miliarda zysku. A wiemy już, że kolejna gra AAA do końca 2021 to bujda. Na następną poczekamy pewnie do 2024-2026. Oczywiście zakładam, że już teraz jest dokładnie rozplanowany harmonogram wypuszczania kolejnych updatów, ale to jedynie zmniejszy spadek sprzedaży, na pewno go nie przekieruje na wzrosty. Tak więc spodziewam się szczytu ZO za 2020, który przy obecnej C zniweluje C/ZO do ~20, ale od tej przyszłej pory już nigdy nie będzie 200.

  • 13 czerwca, 2019 o 1:11 pm
    Permalink

    Jedyną granicą dla sprzedaży Cyberpunka jest populacja. Wiedźmin to gra raczej niszowa, przy produkcji Cyberpunka…Tam jest wszystko…Od zamysłu po swietne wykonanie.

Możliwość komentowania została wyłączona.