BoomBit – kupując marzenia (cz.III)

W lutym 2018 roku zawarta została umowa nabycia udziałów w BoomBit Games Ltd. Cena nabycia 11 205 tys. zł. W zamian sprzedający We Are One Ltd. uzyskał 2 000 000 udziałów w Aidem Media sp.o.o. tj.1/3 wszystkich udziałów. Czyli 28 lutego 2018 r.  w tej transakcji 1/3 udziałów w Aidem Media (obecnie BoomBit) została wyceniona na 11,2 mln zł.

Zatem 28 lutego 2018 r. 1/3 udziałów wyceniona została na 11,2 mln zł. Daje to szacunkową wycenę całej spółki na 33,6 mln zł.

Obecnie przy cenie maksymalnej wartość spółki z nowymi akcjami wynosi 476 mln zł.

Przejęta spółka BoomBit Games Ltd. miała ujemne aktywa netto na dzień przejęcia.

W części I (link) podałem informację o transakcji zbycia praw do gier na rzecz … BoomBit Games Ltd.

Dzięki tej transakcji w II połowie 2017 roku zaksięgowała 8,6 mln zł przychodów ze sprzedaży.

W lutym 2018 roku zawarła transakcję przejęcia BoomBit Games Ltd., czyli prawa do tych gier de facto z powrotem wróciły do Grupy.

35 komentarzy do “BoomBit – kupując marzenia (cz.III)

  • 13 kwietnia, 2019 o 12:25 pm
    Permalink

    No to niezły machloj…

    • 13 kwietnia, 2019 o 9:13 pm
      Permalink

      Audytor w raporcie półrocznym to zaakceptował, więc zgodne z prawem i zasadami rachunkowymi.

  • 13 kwietnia, 2019 o 12:47 pm
    Permalink

    to w koncu transakcja miala miejsce w 2 poł. 2017 czy 2018? Bo zdaje się że wynikow za 2 pol. 2018 nie ma?

    • 13 kwietnia, 2019 o 2:22 pm
      Permalink

      II połowa 2017 r. Poprawiłem.

    • 13 kwietnia, 2019 o 2:50 pm
      Permalink

      no to trochę zmienia – wzrost wyceny 10x w 2 lata, a nie w rok.

    • 13 kwietnia, 2019 o 9:02 pm
      Permalink

      Czytaj ze zrozumieniem.
      Rozróżniaj transakcje.

    • 13 kwietnia, 2019 o 10:17 pm
      Permalink

      trochę można się pogubić więc napiszę krok po kroku:

      – w II połowie 2017 uzyskali 8.6 mln ze sprzedaży (boombit pod starym szyldem aidem) praw do gier spolce boombit LTD.
      – w lutym 2018 nabyli te gry z powrotem (jako własność spółki zależnej boombit LTD)
      – by w I połowie 2018 sprzedać te gry do Cheetach mobile? za 13 mln?

      Wynika stąd że przychody w 2017 były "nadmuchane". Ale Cheetach to spółka zupełnie obca? Jest tu jeszcze jakieś drugie dno poza dmuchaniem przychodów?

  • 13 kwietnia, 2019 o 12:53 pm
    Permalink

    warto wziasc pod uwagę że obecnie (marzec 2019) spolka generuje 500k USD miesiecznie zysku ze sprzedazy gier… to pewnie wzrosnie jeszcze po debiucie i zwiekszeniu nakladow na marketing za pozyskane srodki. Tak czy siak 500k*12 daje 6mln $, czyli ponad 20mln PLN zysku za 2019…

    • 13 kwietnia, 2019 o 2:25 pm
      Permalink

      Nie zysku, a przychodu. To istotna różnica.

      Ja nie twierdzę, że Boombit jest zły,

      Ale gdyby robili IPO przy wycenie 2 mld zł to też wszyscy powinni się zachwycać, czy nie? Gdzie jest poziom kupuję niezależnie od wyceny bo modna branża, a na jakim poziomie należy pomyśleć czy nie za drogo?
      No to 476 mln zł to wycena odpowiednia na obecny poziom spółki czy nie?

    • 13 kwietnia, 2019 o 2:52 pm
      Permalink

      Obstawiam że za drogo i instytucje zbiją wycenę do 300 mln. Biorąc pod uwagę wycenę porównawczą do innych napompowanych spółek growych,najprawdopodobniej będzie można zarobić…

  • 13 kwietnia, 2019 o 1:06 pm
    Permalink

    Vox gdzie masz info o zysku 500k? Ja widziałem info o przychodzie

  • 13 kwietnia, 2019 o 1:17 pm
    Permalink

    Hej, chodziło oczywiście o przychód… przy nieznanym koszcie jego uzyskania.
    Choć dla spółek growych koszt powinien być % nieduży – to jednak przy F2P i kupnie użytkownikow… Wielka niewiadoma.

  • 13 kwietnia, 2019 o 1:20 pm
    Permalink

    generalnie zastanawiam się nad udziałem w tym IPO, początkowo byłem entuzjastycznie nastawiony, ale Internet raczej jest sceptyczny (blogi, fora)… Dobrze byłoby wiedziec jaki jest podział oferty drobni/instytucje wcześniej… I jakie jest nastawienie instytucjonalnych

  • 13 kwietnia, 2019 o 1:35 pm
    Permalink

    Z drugiej strony spółki z NC sa np. wyceniane na 120 mln PLN – mając 10 pracownikow i 1 grę w early access… Np. CreepyJar: https://stooq.pl/q/g/?s=crj

    patrzenie stricte fundametalnie jest trudne skoro wszystko z branży jest tak wysoko wyceniane

    • 13 kwietnia, 2019 o 2:28 pm
      Permalink

      Wyceny prawie wszystkich spółek gamingowych na NC są zbyt wysokie.
      Modna branża przyciąga duże pieniądze.
      Każdy liczy, że wśród nich jest drugi CD Projekt lub 11bit.

    • 13 kwietnia, 2019 o 2:47 pm
      Permalink

      No tak, a blogerzy w większości oceniają spółki wg. inwestycji w wartość…
      tymczasem spółki growe to kupowanie przyszłości…. Zwykle majątek bliski 0… jedna lub kilka gier ktore mogą zaskoczyc albo i nie.

    • 13 kwietnia, 2019 o 3:04 pm
      Permalink

      Chyba kolejny raz nie trafiłeś ze swoją "wiedzą".Dla Creepy Jar pracuje obecnie od 20 do 45 pracowników w zależności od etapu, z tego 18 na stałe. 1 gra w EA? Tak, ale taka,że sprzedała już 3 x tyle , co Layers of Fear w EA i osiągnęli na tej "1 grze" 3mln zł zysku netto na dzień dzisiejszy. Zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i historią podobnych gier wszystko wskazuje na to,że premiera pełnej wersji tej 1 gry Green Hell przyniesie podobne zyski, jakie ma Boombit przy wycenie circa 0.5mld. Także, radzę zweryfikować swoje informacje, zanim się nimi będziesz dzielił na forum.

    • 13 kwietnia, 2019 o 3:12 pm
      Permalink

      3/120… C/Z=40…. gra GH miala premiere prawie rok temu.
      18 pracownikow, to daje 6.66 mln PLN na pracownika. rzeczywiscie tania spółka.

    • 14 kwietnia, 2019 o 2:29 pm
      Permalink

      Widzę,że nie wiesz nawet co to Early Access. Niecałe 8 miesięcy to prawie rok?:) resztą 3-4mln zysku netto z EA zapowiada minimum 5 krotność w pełnej wersji, a wtedy C/Z się robi 6-8, czyli poniżej 1/3-1/4 dla branży.
      Widzę też,że wymyśliłeś nowy przelicznik. Wycena / liczba pracowników 🙂
      Zapewniam cię,że twórcy The Forest , to jeszcze mniejsze studio, a zarobili więcej na tej grze niż 11bit, Farm51, Bloober, Playway i Boombit razem wzięte w 2018, czyli bez mała 500 pracowników. W tej branży liczy się jakość , a nie ilość (liczba pracowników).

    • 14 kwietnia, 2019 o 2:35 pm
      Permalink

      5 krotnosc? Kto mial gre kupic ten kupil. Wolne zarty, zobaczysz jak CRJ zaliczy glebe, lockupy wkrotce wygasaja…

    • 14 kwietnia, 2019 o 3:28 pm
      Permalink

      Kto miał kupić grę , to kupił? Bo ty tak uważasz? 🙂 Green Hell ma około 5% zawartości trybu fabularnego, 50% mapy, trybu dla wielu raczy w ogóle nie ma, a to wszystko już za kilka miesięcy.
      Obserwuj premierę i peak w okolicach 5-6 tysięcy grających. Wtedy zrozumiesz jak mało wiesz na temat branży i tej konkretnej gry. Mam nadzieję,że wrócisz wtedy na to forum i przeprosisz.

    • 14 kwietnia, 2019 o 4:32 pm
      Permalink

      gra miała premierę prawie rok temu i kto miał kupić ten kupił.
      nagle sprzedaż nie wzrośnie 5x tylko dlatego że zrobili jakies DLC i dlatego że ty tak uważasz.

      W produkcji powinna być już kolejna gra.. a tak szykuje się rok-dwa bez przychodów. Teraz jest czas na wyjście z akcji CRJ a nie dokupno.

      Obserwuj tąpnięcie gdy Venture Fiz (Trigon) zacznie sypac… do końca lockup-ów już niewiele.

    • 14 kwietnia, 2019 o 4:46 pm
      Permalink

      Myślę,że się nie dogadamy, bo po prostu nic nie wiesz nt. tej gry, a argument ,że Green Hell jest ukończony na poziomie 25-30% ignorujesz. Argument,że tryb multi zwiększa bazę graczy kilkakrotnie też. No cóż , bywa, ale chciejstwo bez argumentów pozostanie tylko chciejstwem. Powtarzam tylko dla porządku 8 miesięcy to nie rok. Sprzedaż teraz wynosi ok. 10k miesięcznie , więc po roku będzie ok.200k sprzedanych kopii w EA.
      LoF miał 54k w EA, a po 2 latach sprzedał 10 x tyle. 10 x 200k = ….
      Obserwuj zmiany kursu w do końca 2019. Cztery cyfry wcale nie będą zaskoczeniem, ale tylko dla rozumiejących gamedev i cykl życia produktu. Pozdrawiam serdecznie i proponuję pozostać poza akcjonariatem CRJ i chyba w ogóle spółek z tej branży. 🙂

    • 14 kwietnia, 2019 o 6:56 pm
      Permalink

      Rozumiem że naganiasz na swoją spółkę z portfela… zysków życzę.

    • 14 kwietnia, 2019 o 7:35 pm
      Permalink

      Naganianie a prostowanie fałszywych informacji to dwie różne rzeczy. Po prostu nie toleruję wprowadzania w błąd przez osoby, które nic nie wiedzą o spółce i produkcie. Również zysków życzę!

    • 15 kwietnia, 2019 o 12:50 pm
      Permalink

      Te rachunki x5 na pełnej wersji w porównaniu do sprzedaży EA też mnie nieźle rozbawiły. Ciekawe czy takiego scenariusza spodziewasz się również w przypadku WW3 od F51? Przecież ta gra jest już martwa i niegrywalna. W jaki sposób oni mogliby opchnąć jeszcze grubo ponad milion sztuk?

    • 13 kwietnia, 2019 o 4:23 pm
      Permalink

      Wiekszosc jest na nie… A CD Projekt to niby tani jest? Kapitalizacja wieksza niz KGHM!?!

    • 14 kwietnia, 2019 o 5:53 pm
      Permalink

      Oczywiście, ze CD Projekt jest mega drogi. Ale jest story pod które można grać i dodatkowo jest historia, która za nimi stoi. A w wypadku Boombit-u tego nie ma. Może faktycznie ruszą z przychodami z tych najnowszych gier – i może Chiny i pomogą – może…

  • 13 kwietnia, 2019 o 9:08 pm
    Permalink

    Proszę nie dokonywać wpisów, które grożą sprawami sądowymi.

  • 13 kwietnia, 2019 o 10:47 pm
    Permalink

    Przepraszam i będę bardziej zważał na przyszłość w kwestii tego co piszę 🙂

  • 14 kwietnia, 2019 o 11:40 am
    Permalink

    Paweł,

    Wiesz, że Cię lubię i bardzo szanuję, ale przesadzasz z tymi pozwami:) Ja za mój cięty język miałem mieć chyba z dwadzieścia…Nie doczekałem się ani jednego:) Lubią straszyć i tyle w temacie;)

    Nieuk.

Możliwość komentowania została wyłączona.