DRAGO Entertainment w blasku Gas Station Simulator

Popatrzmy na wykresy przychodów i zysku netto za ostatnie kwartały:

Widać, że 3 kwartał 2021 r. jest nieporównywalny z poprzednimi kwartałami.

A wszystko za sprawą premiery gry Gas Station Simulator, która okazała się hitem.

W ciągu 1,5 godziny zwróciła koszty produkcji (ok. 450 tys. zł), a w ciągu 72 godzin sprzedało się 71 tys. sztuk.

Ostatnią informacją o sprzedaży jaką raportowała spółka był poziom 300 tys. sztuk osiągnięte 19 października.

Tak wielki sukces przełożył się nie tylko na zyski, ale też na otwarcie nowych perspektyw rozwoju dla tej gry. Spółka przedstawiła strategię na lata 2021-2023 zgodnie z którą gra Gas Station Simulator ma wejść na inne platformy PC, ma być portowana na konsole, wydana wersja VR, wprowadzone będą rozszerzenia (DLC) płatne i bezpłatne oraz powstaną gry osadzone w środowisku GSS – Road Diner Simulator, Motel Simulator i Road House Simulator.

To powinno zapewnić utrzymanie wysokiej sprzedaży w długim okresie.

Ale spółka nie poprzestaje na Gas Station Simulator.

W 2022 r. wydane maja zostać 3 gry – Winter Survival Simulator, Food Truck Simulator i Airport Contraband.

A zatem zapowiada się niezły 2022 rok.


Analiza spółki Drago Entertainment z prognozą wyników na lata 2021 i 2022 r. na Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/analiza/354/Analiza-Drago-Entertainment-po-wynikach-3-kwarta%C5%82u-2021


Poziom sprzedaży skorelowany jest z liczbą recenzji Steam, jednak listopad przyniósł zaburzenie tej korelacji w związku z nominacjami do Steam awards.

Szacuję, że w 2021 r. sprzedano niecałe 400 tys. kopii.